V anketě Vize prostorového rozvoje města Brna mohla hlasovat široká veřejnost od dubna letošního roku. Přinášíme vám vypracované výsledky. Jaké jsou tedy Vize pro město Brno?
Hlasování bylo ukončeno 18. června 2017, probíhalo on-line a vyplňováním tištěných formulářů. Předcházelo mu v únoru 2017 projednání Vizí na akci Brno město dohody, kde se u kulatých stolů v brněnské Redutě sešli zástupci devíti různorodých skupin (politici, úředníci, zástupci pořizovatele územního plánu či podnikatelské sféry, architekti, představitelé neziskových organizací, správci městského majetku, osobnosti společenského života a fanoušci rozvoje města) a v březnu 2017 projednání Vizí se zástupci vedení radnic všech městských částí (tři workshopy).
Kompletní výsledky naleznete zde.
Důležitý krok pro rozvoj jižní části Brna, tím je dokončení územní studie nové čtvrti Trnitá. Studie určuje hlavní principy, podle kterých se území o velikosti zhruba 140 hektarů v těsné blízkosti historického jádra města bude v příštích letech rozvíjet. Je to zásadní dokument pro plánovanou výstavbu, ale také pro podobu veřejných prostranství nebo parků. Její aktualizaci zpracovala kancelář městského architekta, která se dlouhodobě věnuje koordinaci záměrů města a investorů v území.
Čím se může inspirovat Brno při plánování podzemní dráhy? Má navazovat na síť železnic, tramvají, nebo půjde o metro? Kolik bude potřeba zastávek? A je na to Brno dost velké? Nejen na tyto otázky hledal odpovědi online seminář pořádaný Kanceláří architekta města Brna ve čtvrtek 25. března. K pětici přednášejících se přes aplikaci Teams připojila téměř stovka posluchačů. Spolupořadatelem akce byl Ústav železničních konstrukcí a staveb Fakulty stavební Vysokého učení technického v Brně.
Že je na úvodním obrázku situace vystřižená jako ze Suezského průplavu, kde nedávno uvízla obří loď? Nebojte, nic podobného nehrozí a ani na vás nezkoušíme aprílové žertíky. Dnes naopak spouštíme novou verzi rozšířeného 3D modelu města Brna. A u té příležitosti nabízíme všem zájemcům možnost vyzkoušet si během prvních dnů provozu virtuální úpravu veřejného prostoru a přidávání různých prvků – stromů, městského mobiliáře nebo dopravních prostředků.