Budoucnost brněnské podzemní dráhy v dohlednu. Studie proveditelnosti projektu má své autory

Publikováno: 10.11.2020

Přibližně do dvou let by měla být hotová studie, která prozradí, zda se Brňané pod centrem města v budoucnu projedou tramvají, metrem či vlakem. Na základě výběrového řízení brněnských radních ji vytvoří sdružení firem MORAVIA CONSULT Olomouc a METROPROJEKT Praha. Firmy již podepsaly smlouvu o zhotovení studie proveditelnosti Severojižního kolejového diametru. Zástupci všech zapojených institucí se společně poprvé sešli ve středu 14. října.

Budoucnost brněnské podzemní dráhy v dohlednu. Studie proveditelnosti projektu má své autory

Zadání studie připravila Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s městskými, krajskými i státními institucemi. Jejími hlavními cíli je zjistit, na jaké tratě má podzemní dráha navazovat, jak zefektivnit dopravní obsluhu města i kraje a zajistit dostupnost budoucího nádraží. Studie navíc zhodnotí ekonomickou náročnost jednotlivých variant s důrazem na proměny dopravního chování ve městě a vliv na životní prostředí i existující zástavbu. Cena za její vyhotovení je bezmála 12 milionů korun.

Studii zadalo Statutární město Brno, v odborných věcech zastoupeno Kanceláří architekta města Brna a ve formálních Odborem územního plánování a rozvoje Magistrátu města Brna. Součástí studie je i dopravní model, který na základě podkladů KAM vytvoří městská společnost Brněnské komunikace.

Další součástí nové studie bude sociologický průzkum mobility ve městě a příměstských oblastech. Ten vytvoří společnost STEM/MARK s cílem zjistit, jak často, jak daleko či jakým druhem dopravního prostředku lidé cestují. Výsledky průzkumu budou užitečné také pro další dopravně inženýrské projekty města.

Další informace o Severojižním kolejovém diametru naleznete na našich stránkách.

Další články

Brno má nový standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky

Brno má nový standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky

13.11.2024

Jasné a jednotné požadavky na označování odkládacích míst, jejich umístění i podobu potřebného mobiliáře – nejen to přináší nový Standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky, který vypracovala Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s Odborem dopravy Magistrátu města Brna. Dokument, který dnes schválila Rada města Brna, má do budoucna zlepšit podmínky pro cyklistiku a zároveň přispět ke kultivaci veřejných prostranství. Standard se stane od 1. prosince 2024 podkladem závazným pro útvary Magistrátu města Brna a jeho příspěvkové organizace a doporučeným pro městské části a obchodní společnosti se 100% majetkovou účastí Brna.

V krajinářském soutěžním workshopu hledáme nejlepší návrh rozvoje okolí říčky Ponávky

V krajinářském soutěžním workshopu hledáme nejlepší návrh rozvoje okolí říčky Ponávky

Nábřeží Ponávky u brněnského Zamilovaného hájku využívají každý den tisíce lidí – při cestě do zaměstnání, k rekreaci, sportu, procházkám i zahrádkaření. Do bezprostředního okolí zasahují oblasti bydlení, dopravy a průmyslu, část je retenční nádrží zadržující vodu z přívalových dešťů. Lokalita však přes svá četná využití postrádá dlouhodobý plán rozvoje. Brno se proto spolu s městskými částmi Královým Polem a Řečkovicemi a Mokrou Horou dohodlo na uspořádání krajinářského soutěžního workshopu, který organizuje Kancelář architekta města Brna. Zájemci o účast teď mohou do 7. března 2025 podávat své návrhy koncepce rozvoje území.

Územní studie prověří lokalitu, kde vznikne nový fotbalový stadion

Územní studie prověří lokalitu, kde vznikne nový fotbalový stadion

12.11.2024

V září loňského roku představilo vedení města společně se zástupci dotčených sportovních odvětví plány na výstavbu významných sportovišť v Brně. Kombinovaná hala pro atletiku a dráhovou cyklistiku vznikne v blízkosti lužáneckého plaveckého stadionu. Fotbalový stadion najde své místo na výstavišti, a to v místě současného velodromu.