Přibližně do dvou let by měla být hotová studie, která prozradí, zda se Brňané pod centrem města v budoucnu projedou tramvají, metrem či vlakem. Na základě výběrového řízení brněnských radních ji vytvoří sdružení firem MORAVIA CONSULT Olomouc a METROPROJEKT Praha. Firmy již podepsaly smlouvu o zhotovení studie proveditelnosti Severojižního kolejového diametru. Zástupci všech zapojených institucí se společně poprvé sešli ve středu 14. října.
Zadání studie připravila Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s městskými, krajskými i státními institucemi. Jejími hlavními cíli je zjistit, na jaké tratě má podzemní dráha navazovat, jak zefektivnit dopravní obsluhu města i kraje a zajistit dostupnost budoucího nádraží. Studie navíc zhodnotí ekonomickou náročnost jednotlivých variant s důrazem na proměny dopravního chování ve městě a vliv na životní prostředí i existující zástavbu. Cena za její vyhotovení je bezmála 12 milionů korun.
Studii zadalo Statutární město Brno, v odborných věcech zastoupeno Kanceláří architekta města Brna a ve formálních Odborem územního plánování a rozvoje Magistrátu města Brna. Součástí studie je i dopravní model, který na základě podkladů KAM vytvoří městská společnost Brněnské komunikace.
Další součástí nové studie bude sociologický průzkum mobility ve městě a příměstských oblastech. Ten vytvoří společnost STEM/MARK s cílem zjistit, jak často, jak daleko či jakým druhem dopravního prostředku lidé cestují. Výsledky průzkumu budou užitečné také pro další dopravně inženýrské projekty města.
Další informace o Severojižním kolejovém diametru naleznete na našich stránkách.
Jde o významný krok pro to, aby se mohlo město udržitelně rozvíjet s ohledem na potřeby současných i budoucích generací. Nový strategický rámec spojuje požadavky na bydlení, veřejnou zeleň, dopravu a kvalitu života. Dneškem se otevírají možnosti realizace konkrétních projektů i celých nových čtvrtí.
V prosinci 2024 schválili brněnští zastupitelé nový Územní plán města Brna, účinnosti nabude 31. ledna 2025 a nahradí tak dosavadní plán platný do 30. ledna 2025. Po 22 letech od začátku příprav se rozvoj Brna bude řídit moderním koncepčním dokumentem.
Velodrom jako dřevěný pavilon – výrazný solitér zasazený do území s velkým měřítkem. Otevřený směrem k městu a přirozeně zapojený do navazujícího parku. Tyto hlavní rysy charakterizují vítězný návrh ateliér ov architekti, který zvolila odborná porota architektonické soutěže organizované Kanceláří architekta města Brna (KAM). Výsledky soutěže dnes schválila Rada města Brna. Budoucí podobu sportovní haly i další soutěžní návrhy včetně fyzických modelů si bude mít veřejnost možnost prohlédnout na výstavě v Galerii! Vstupte v KAM na přelomu února a března.