Každý den ji navštívily stovky cestujících a další lidé se zastavovali u velkého modelu čtvrti Trnitá s novým nádražím. Designová Čekárna na dolním nádraží se cestujícím zpřístupnila v květnu a zůstávala otevřená každý den do úplného konce sedm měsíců trvající velké vlakové výluky brněnského hlavního nádraží.
Cílem Čekárny bylo oživit dříve zanedbané přednádraží a vytvořit z něj zajímavý kulturní i společenský prostor. V srpnu tak prostory poblíž dolního nádraží posloužily například pro promítání letního kina. „Já jsem se v Čekárně stavil při každé cestě vlakem. Nejenže zpříjemnila čekání na vlak, byla výbornou propagací nové čtvrti a rozvojových plánů města Brna,“ doplňuje Michal Sedláček, ředitel Kanceláře architekta města, která stála za návrhem celého projektu. O provoz se starala organizace TIC Brno, na jeho přípravě se podílely i další městské firmy – Brněnské komunikace, nebo Veřejná zeleň města Brna.
Další budoucnost dolního nádraží a jeho okolí po ukončení vlakové výluky i nadále představuje výstava poprvé zveřejněná právě v Čekárně, najít ji můžete online na našich webových stránkách. Následujícím krokům města Brna i Správy železniční dopravní cesty, včetně připravované mezinárodní architektonické soutěže na nové hlavní nádraží, se věnovala reportáž České televize.
Z historického centra na místo bývalého městského hřbitova s krajinářským architektem. Centrum Brna nabízí různé typy urbanizované krajiny – od ulic přes náměstí po parky. A to různých stáří, stylů i současného využití. Pohled krajinářského architekta v nich dokáže najít detaily, které mohou další profese přehlédnout. Akce proběhne jako součást festivalu Den architektury.
Realizace protipovodňových opatření je zásadní pro další rozvoj města. Město ve spolupráci s Kanceláří architekta města Brna připravuje úpravu nábřeží Svitavy v lokalitě bývalého areálu Zbrojovky. Brněnští radní schválili zahájení zadávacího řízení na zhotovitele projektové dokumentace pro etapy XXI a XXII (Zbrojovka).
Fungující město není jen nahodilý shluk ulic, ale systém, kde zástavba vzniká podle plánu, řeší se dopravní propojení jeho částí a vybavení vším, co lidé k životu potřebují. Podobně to platí o sídelní zeleni, ani tady by neměl vládnout chaos. Konkrétně na stromy v uličním prostoru se zaměří připravovaný Městský standard uličních stromořadí jako prostředek pro plánování, výsadbu a péči o ně. Se souhlasem Rady města Brna ho zpracuje Kancelář architekta města Brna (KAM).