Aktuality

Jak bude vypadat bulvár nové čtvrti Trnitá?

Uspořádání dopravy

Bulvár bude kombinovat všechny druhy dopravy s hlavním důrazem na chodce a cyklisty. Své nezastupitelné místo v uličním profilu zaujímají prvky modrozelené infrastruktury a hned čtyři řady stromořadí.

Automobilová doprava

Na bulváru jsou navrženy dva jízdní pruhy v každém směru. Přímo na vozovce se uvažuje pouze s možností krátkodobého stání, parkování tak bude primárně řešeno v podzemních garážích přilehlých objektů nebo ve vedlejších ulicích.

Hromadná doprava

Pro tramvajovou trať včetně zastávek bude sloužit středový pás bulváru, který je oddělen zasakovacími prostory se stromořadím na každé straně. Tramvaje tak cestující efektivně přepraví z nového nádraží do centra města během několika minut.

Cyklodoprava

Každá strana bulváru bude umožňovat obousměrný provoz cyklistů. Samotné cyklostezky budou mírně zvýšeny nad vozovku a odděleny bezpečnostním odstupem. Provoz po nich by tak měl být plynulý a bezpečný.

Veřejný prostor

Bulvár by měl zaujímat stěžejní roli ve struktuře veřejných prostranství města. Lidé tak budou moci využívat široké chodníky lemované stromořadím, které budou navazovat na obchody a služby v parteru objektů. Samozřejmostí budou místa pro parkování kol nebo prvky hospodaření s dešťovou vodou.

Bulvár nové čtvrti Trnitá v kontextu města

Vizualizace

Pohled na Petrov

Pohledovou osu k historickému centru budou doprovázet pečlivě vybraná stromořadí ve výsadbovém pásu. Tyto zasakovací prostory zajistí stromům dostatečný přísun vody i vhodné prokořenění. Právě vzrostlé stromy v kombinaci s navrženými prvky modrozelené infrastruktury přispějí ke zlepšení mikroklimatu nejen v rámci ulice, ale také k adaptaci celého města na klimatické změny.

Veřejný prostor

Padesát metrů široký bulvár bude oplývat velkorysými chodníky, jež se budou volně prolínat mezi plochy zeleně. V příjemném stínu vysokých platanů by tak měl vzniknout různorodý veřejný prostor. Venkovní zahrádky restaurací budou střídat umělecké instalace nebo stojany pro kola.

Živá ulice

Každá strana bulváru bude lemována objekty s převýšeným aktivním parterem, tedy různorodou škálou obchodů a služeb. Spolu s vyváženým mixem bydlení, pracovních příležitostí a kulturním zázemím budou tvořit základy udržitelné moderní čtvrti, která nabídne pestrý život v jakoukoliv denní dobu.

Video

Poslední příspěvky

Brněnský standard stromořadí je o krok blíž cíli

Analytická část Městského standardu uličních stromořadí je hotová a v současnosti probíhají práce na návrhu…

12.2.2025

Brno brání spolu s Prahou a Ostravou své stavební předpisy proti legislativnímu omezení

Město Brno se na základě rozhodnutí svých radních ohrazuje proti návrhu novely stavebního zákona, která…

10.2.2025

Výstava: Pavilon dvou sportů! VSTUPTE

Brno se dočká nové haly pro cyklisty a atlety! Architektonickou soutěž vyhrál ateliér OVA, který…

6.2.2025

Veřejné představení projektu: Protipovodňová opatření Trnitá (etapy IX, X, XI)

Zveme Vás na veřejné představení projektu protipovodňových opatření na řekách Svratce a Svitavě, a to…

4.2.2025

Den, na který Brno čekalo více než dvě desítky let – nový územní plán je od půlnoci účinný

Jde o významný krok pro to, aby se mohlo město udržitelně rozvíjet s ohledem na…

31.1.2025

Nový Územní plán města Brna začne platit 31. ledna 2025

V prosinci 2024 schválili brněnští zastupitelé nový Územní plán města Brna, účinnosti nabude 31. ledna…

30.1.2025