Kategorie: Aktuality

Jak bude vypadat bulvár nové čtvrti Trnitá?

Uspořádání dopravy

Bulvár bude kombinovat všechny druhy dopravy s hlavním důrazem na chodce a cyklisty. Své nezastupitelné místo v uličním profilu zaujímají prvky modrozelené infrastruktury a hned čtyři řady stromořadí.

Automobilová doprava

Na bulváru jsou navrženy dva jízdní pruhy v každém směru. Přímo na vozovce se uvažuje pouze s možností krátkodobého stání, parkování tak bude primárně řešeno v podzemních garážích přilehlých objektů nebo ve vedlejších ulicích.

Hromadná doprava

Pro tramvajovou trať včetně zastávek bude sloužit středový pás bulváru, který je oddělen zasakovacími prostory se stromořadím na každé straně. Tramvaje tak cestující efektivně přepraví z nového nádraží do centra města během několika minut.

Cyklodoprava

Každá strana bulváru bude umožňovat obousměrný provoz cyklistů. Samotné cyklostezky budou mírně zvýšeny nad vozovku a odděleny bezpečnostním odstupem. Provoz po nich by tak měl být plynulý a bezpečný.

Veřejný prostor

Bulvár by měl zaujímat stěžejní roli ve struktuře veřejných prostranství města. Lidé tak budou moci využívat široké chodníky lemované stromořadím, které budou navazovat na obchody a služby v parteru objektů. Samozřejmostí budou místa pro parkování kol nebo prvky hospodaření s dešťovou vodou.

Bulvár nové čtvrti Trnitá v kontextu města

Vizualizace

Pohled na Petrov

Pohledovou osu k historickému centru budou doprovázet pečlivě vybraná stromořadí ve výsadbovém pásu. Tyto zasakovací prostory zajistí stromům dostatečný přísun vody i vhodné prokořenění. Právě vzrostlé stromy v kombinaci s navrženými prvky modrozelené infrastruktury přispějí ke zlepšení mikroklimatu nejen v rámci ulice, ale také k adaptaci celého města na klimatické změny.

Veřejný prostor

Padesát metrů široký bulvár bude oplývat velkorysými chodníky, jež se budou volně prolínat mezi plochy zeleně. V příjemném stínu vysokých platanů by tak měl vzniknout různorodý veřejný prostor. Venkovní zahrádky restaurací budou střídat umělecké instalace nebo stojany pro kola.

Živá ulice

Každá strana bulváru bude lemována objekty s převýšeným aktivním parterem, tedy různorodou škálou obchodů a služeb. Spolu s vyváženým mixem bydlení, pracovních příležitostí a kulturním zázemím budou tvořit základy udržitelné moderní čtvrti, která nabídne pestrý život v jakoukoliv denní dobu.

Video

Poslední příspěvky

Procházka: Když Moravák rozkete

Brněnské moře? Rozkvetlá zahrada? Dobrodružství pro děti? Chvíle odpočinku s nápojem? I to nabízí proměněný…

16.5.2024

KAM na festivalu Open House Brno

Přijďte se za námi podívat na Zelný trh! Během festivalu Open House Brno se můžete…

7.5.2024

Výstava: Pocta královně Elišce Rejčce na Starém Brně

Mandloňový sad prostupující devět bílých bloků. Meandrující vodní prvek s reliéfy hvězd a figury. Sochy,…

30.4.2024

Mandloňový sad prostupující devět bílých bloků. Odborná porota vybrala nejlepší návrh v soutěži na Poctu královně Elišce Rejčce

Bílé bloky symbolizující život i dílo královny Elišky Rejčky a s nimi propojený parčík pravidelně…

4.4.2024

Světový den vody ve znamení připravované nové podoby svitavského nábřeží

Práce na přípravě projektové dokumentace přírodě blízkých protipovodňových opatření zahájily společnosti Dopravoprojekt Brno a HG…

22.3.2024

Procházka: Do výtvarných ateliérů

Dubnová procházka za architekturou nás zavedla do nové budovy ateliérů Katedry výtvarné výchovy na Pedagogické…

22.3.2024