Stovky budov, přes dva tisíce stromů, vlakové a tramvajové tratě i s vozy a řeka Svratka jako výrazný krajinný prvek oblasti. A to vše v měřítku 1:500. Právě připravovaný model nové čtvrti Trnitá obsáhne na dvanácti čtverečních metrech část území Brna dva kilometry dlouhou a jeden a půl kilometru širokou. Využije ho hlavně odborná porota mezinárodní soutěže na podobu nového hlavního nádraží. Přímo do modelu totiž budou soutěžní týmy vkládat navržené budovy s navazujícím veřejným prostranstvím, které tak bude možné hodnotit z nadhledu a v kontextu celého místa.
Dvanáct soutěžících teď rozpracovává své návrhy brněnského nádraží u řeky a čtyři z nich budou vybrány do druhé fáze soutěže. V té zvolení účastníci návrhy dopracují do větší podrobnosti, a to včetně fyzických modelů řešeného území soutěže, které budou vkládány do právě vznikajícího širšího modelu nové čtvrti. V červenci 2021 pak porota vybere vítěze a určí pořadí na druhém, třetím a čtvrtém místě.
Model pro soutěž vyrábí 3D studio FAVU brněnského Vysokého učení technického ze dřeva i pomocí 3D tisku. V současné době jsou hotové dvě třetiny terénu. Celý hotový model včetně vítězné podoby hlavního nádraží si veřejnost bude moci prohlédnout na výstavě soutěžních návrhů připravované na podzim tohoto roku, kde se stane jejím ústředním objektem.
Aby i v následujících letech model sloužil dalším veřejným jednáním nad novou čtvrtí Trnitá i navazujícím soutěžím v oblasti, půjde rozložit do dvanácti částí. Přibližně stovka významných staveb, jako jsou zdejší dominanty a památkově chráněné objekty, budou proto připevněny natrvalo. Ostatní domy budou naopak připraveny na úpravu, nebo výměnu spolu s tím, jak se budou měnit plány rozvoje území.
Brno se dočká nové haly pro cyklisty a atlety! Architektonickou soutěž vyhrál ateliér OVA, který navrhl moderní dřevěný pavilon propojující město s parkem. Udržitelná stavba se stane skvělým zázemím pro sport – kombinace velodromu a atletické arény navíc přináší nejen úsporu nákladů, ale také efektivní přístup k výstavbě sportovišť, která jsou praktická i vizuálně atraktivní.
Zveme Vás na veřejné představení projektu protipovodňových opatření na řekách Svratce a Svitavě, a to v úsecích od náspu Přerovské tratě v Komárově po železniční viadukt na ulici Uhelná (Svratka) a po silniční most na ulici Hladíkova (Svitava).
Jde o významný krok pro to, aby se mohlo město udržitelně rozvíjet s ohledem na potřeby současných i budoucích generací. Nový strategický rámec spojuje požadavky na bydlení, veřejnou zeleň, dopravu a kvalitu života. Dneškem se otevírají možnosti realizace konkrétních projektů i celých nových čtvrtí.