O 9 °C oproti šedé dlažbě a o 15 °C ve srovnání s asfaltem, a to během dnešního horkého dne. To jsou výsledky zkušebního měření teploty povrchů ve srovnání s novou bílou dlažbou. Poprvé ji použily Brněnské komunikace na veřejném prostranství mezi Husovou a Nádražní.
A nejde jen o světlý povrch, který má snížit zahřívání ulice během tropických dní a omezit vyzařování tepla v noci. Dlažba je otryskaná, aby lépe vypadala, impregnovaná k lepšímu odolávání znečištění, se zvýšenou pevností kvůli vozidlům a má menší fazetu, což umožní lepší a tišší pohyb kufrů na kolečkách, koloběžek a dětských kočárků. Zároveň se skládá z několika formátů, aby navázala na koncepci kamenných povrchů v centru města.
Nová dlažba také odpovídá připravovanému standardu povrchů pro veřejná prostranství, který stanoví vzhled a typ dlažby pro městskou památkovou rezervaci. Po schválení radními města Brna budou pravidla závazná. V historické centru standard navrhuje kámen, světlejší varianta je určená třeba na rekonstrukci Údolní kolem Obilního trhu.
Analytická část Městského standardu uličních stromořadí je hotová a v současnosti probíhají práce na návrhu úprav. Předchozí rok byl přitom ve znamení koncepčních příprav zadání a referenčního průzkumu několika vybraných stromořadí. Dokument se po svém dokončení zaměří na stromy v uličním prostoru a bude sloužit jako nástroj pro plánování, výsadbu a péči o ně.
Město Brno se na základě rozhodnutí svých radních ohrazuje proti návrhu novely stavebního zákona, která by významně omezila pravomoci v oblasti městských stavebních předpisů. Návrh, který byl do zákona připojen jako tzv. přílepek v souvislosti se změnou energetického zákona, se nyní vrací k projednání do Poslanecké sněmovny. Je potřeba, aby byla zachována kompetence velkých měst vysazovat stromy v ulicích a regulovat výstavbu na svém území.
Brno se dočká nové haly pro cyklisty a atlety! Architektonickou soutěž vyhrál ateliér OVA, který navrhl moderní dřevěný pavilon propojující město s parkem. Udržitelná stavba se stane skvělým zázemím pro sport – kombinace velodromu a atletické arény navíc přináší nejen úsporu nákladů, ale také efektivní přístup k výstavbě sportovišť, která jsou praktická i vizuálně atraktivní.