O 9 °C oproti šedé dlažbě a o 15 °C ve srovnání s asfaltem, a to během dnešního horkého dne. To jsou výsledky zkušebního měření teploty povrchů ve srovnání s novou bílou dlažbou. Poprvé ji použily Brněnské komunikace na veřejném prostranství mezi Husovou a Nádražní.
A nejde jen o světlý povrch, který má snížit zahřívání ulice během tropických dní a omezit vyzařování tepla v noci. Dlažba je otryskaná, aby lépe vypadala, impregnovaná k lepšímu odolávání znečištění, se zvýšenou pevností kvůli vozidlům a má menší fazetu, což umožní lepší a tišší pohyb kufrů na kolečkách, koloběžek a dětských kočárků. Zároveň se skládá z několika formátů, aby navázala na koncepci kamenných povrchů v centru města.
Nová dlažba také odpovídá připravovanému standardu povrchů pro veřejná prostranství, který stanoví vzhled a typ dlažby pro městskou památkovou rezervaci. Po schválení radními města Brna budou pravidla závazná. V historické centru standard navrhuje kámen, světlejší varianta je určená třeba na rekonstrukci Údolní kolem Obilního trhu.
Brněnští zastupitelé dnes svou většinou schválili nový Územní plán města Brna. Po více než dvou desetiletích od začátku příprav tak město získá moderní koncepční rozvojový dokument. Nabytí jeho účinnosti se předpokládá na přelomu ledna a února roku 2025. Nový územní plán se tak stane základem pro udržitelný rozvoj Brna v dalších desítkách let.
Pátá územní studie vypracovaná Kanceláří města Brna byla schválena, zaměřená je na lokalitu Technologický park. Cílem bylo prověřit možnosti nové městské čtvrti, a to v souladu se současným využitím a plánovanými záměry. Územní studie je podkladem nového územního plánu a po jeho schválení bude aktualizována jako podklad pro rozhodování v území.