O 9 °C oproti šedé dlažbě a o 15 °C ve srovnání s asfaltem, a to během dnešního horkého dne. To jsou výsledky zkušebního měření teploty povrchů ve srovnání s novou bílou dlažbou. Poprvé ji použily Brněnské komunikace na veřejném prostranství mezi Husovou a Nádražní.
A nejde jen o světlý povrch, který má snížit zahřívání ulice během tropických dní a omezit vyzařování tepla v noci. Dlažba je otryskaná, aby lépe vypadala, impregnovaná k lepšímu odolávání znečištění, se zvýšenou pevností kvůli vozidlům a má menší fazetu, což umožní lepší a tišší pohyb kufrů na kolečkách, koloběžek a dětských kočárků. Zároveň se skládá z několika formátů, aby navázala na koncepci kamenných povrchů v centru města.
Nová dlažba také odpovídá připravovanému standardu povrchů pro veřejná prostranství, který stanoví vzhled a typ dlažby pro městskou památkovou rezervaci. Po schválení radními města Brna budou pravidla závazná. V historické centru standard navrhuje kámen, světlejší varianta je určená třeba na rekonstrukci Údolní kolem Obilního trhu.
Jasné a jednotné požadavky na označování odkládacích míst, jejich umístění i podobu potřebného mobiliáře – nejen to přináší nový Standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky, který vypracovala Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s Odborem dopravy Magistrátu města Brna. Dokument, který dnes schválila Rada města Brna, má do budoucna zlepšit podmínky pro cyklistiku a zároveň přispět ke kultivaci veřejných prostranství. Standard se stane od 1. prosince 2024 podkladem závazným pro útvary Magistrátu města Brna a jeho příspěvkové organizace a doporučeným pro městské části a obchodní společnosti se 100% majetkovou účastí Brna.
Nábřeží Ponávky u brněnského Zamilovaného hájku využívají každý den tisíce lidí – při cestě do zaměstnání, k rekreaci, sportu, procházkám i zahrádkaření. Do bezprostředního okolí zasahují oblasti bydlení, dopravy a průmyslu, část je retenční nádrží zadržující vodu z přívalových dešťů. Lokalita však přes svá četná využití postrádá dlouhodobý plán rozvoje. Brno se proto spolu s městskými částmi Královým Polem a Řečkovicemi a Mokrou Horou dohodlo na uspořádání krajinářského soutěžního workshopu, který organizuje Kancelář architekta města Brna. Zájemci o účast teď mohou do 7. března 2025 podávat své návrhy koncepce rozvoje území.
V září loňského roku představilo vedení města společně se zástupci dotčených sportovních odvětví plány na výstavbu významných sportovišť v Brně. Kombinovaná hala pro atletiku a dráhovou cyklistiku vznikne v blízkosti lužáneckého plaveckého stadionu. Fotbalový stadion najde své místo na výstavišti, a to v místě současného velodromu.