V červnu představila kancelář architekta města Brna (KAM) tři různé studie silnice X43, které zpracovaly tři různé týmy architektů a dopravních inženýrů. Veřejnost se s nimi mohla seznámit nejen na webu, ale také na srpnové výstavě v brněnském Urban centru. V úterý 25. srpna v prostorách výstavního sálu zasedla i dvacetičlenná hodnotící komise. Jejím úkolem bylo posoudit, které ideje ze tří studií využije město pro přípravu zadání projektové dokumentace.
Členy hodnotící komise jsou představitelé Jihomoravského kraje, Státního fondu dopravní infrastruktury, Ministerstva dopravy, Ředitelství silnic a dálnic, vedení města Brna, zástupci Odboru územního plánování a rozvoje a Odboru dopravy, Brněnských komunikací a Dopravního podniku a starostové městských částí Bosonohy, Bystrc, Kníničky a Žebětín a Kanceláře architekta města Brna.
KAM závěry z jednání dále zpracuje a budou sloužit jako podklad k přípravě zadání urbanistické studie. V první polovině října tým městského architekta přijede představit výstupy přímo za obyvateli městských částí Bystrc, Kníničky a Bosonohy.
Město společně s krajem hledá podobu silnice X43 už téměř šedesát let. Trasa silnice vychází ze zpracované územní studie nadřazené dálniční a silniční sítě. Ta je podkladem pro aktualizaci Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje neboli krajského „územního plánu“, která má být vydána na podzim letošního roku. Město je poté povinno převzít obecné nadřazené krajské řešení do návrhu nového Územního plánu města Brna, které ale může zpřesnit právě za pomocí zpracovávaných studií.
Na začátku června společně znovu vyrazíme na procházku s městským architektem, tentokrát netradičně za hranice Brna. Čeká nás totiž návštěva Městské haly Modřice, stavby oceněné Českou cenou za architekturu 2021. Halou, která slouží sportu i kultuře, nás provede Vojtěch Sosna, spoluautor návrhu z ateliéru bod architekti. Začneme ve vstupní hale krátkou prezentací, prohlédneme si vše od šaten přes tělocvičnu a bazénu po ubytování i restauraci a návštěvu zakončíme na venkovních sportovištích.
Spojení parkové a přírodní části, místa pro lidi i pro přírodu. Takový přístup zvolil vítězný tým krajinářského architekta Radka Prokeše. V příštích letech začne podle jejich soutěžního návrhu vznikat první etapa nového parku v lokalitě Černovické pískovny. Odborná porota jej vybrala na konci dubna, s výsledky se dnes na svém zasedání seznámili brněnští radní. Všechny návrhy námi organizované urbanisticko-krajinářské soutěže budou vystaveny od poloviny června v brněnském Urban centru.
Bulvár. Hlavní spojnice mezi novým moderním nádražím a historickým centrem, která bude tvořit páteřní komunikační osu nové čtvrti Trnitá. Tato třída se stane významným veřejným prostorem města se širokými chodníky, množstvím zeleně a vzrostlými stromy. Na každé straně ulice nebudou chybět ani obousměrné cyklostezky, středový pás bude zase patřit tramvajím. V současné době probíhají práce na projektové dokumentaci první etapy.