X43 třikrát jinak: Podívejte se ve videu na autorská představení všech tří studií

Publikováno: 19.8.2020

Tři různá dopravní řešení brněnské části silnice X43, tři pohledy na její zapojení do okolní zástavby i krajiny a tři přístupy k tomu, jak dosáhnout co nejmenších dopadů na kvalitu života v přilehlých městských částech. Vernisáže výstavy X43 třikrát jinak se zúčastnili zpracovatelé všech tří urbanisticko-dopravních studií a v krátkých prezentacích představili své návrhy. Podívejte se v záznamu na jejich autorský komentář.

X43 třikrát jinak: Podívejte se ve videu na autorská představení všech tří studií

Podobu silnice X43 hledá město i kraj už přes deset let. Město si proto na základě pokladů Jihomoravského kraje nechalo zpracovat tři studie. Cílem bylo prověřit, jak by mohla vypadat silnice X43 od mimoúrovňové křižovatky Bosonohy, přes Bystrc až po městskou část Kníničky. Výsledky si můžete prohlédnout také na výstavě X43 třikrát jinak, která je v brněnském Urban centru otevřená do 28. srpna.

knesl kynčl architekti a Projektová kancelář Ossendorf

Ing. arch. Pavel Jura a FAST VUT

Sdružení Pelčák a partner architekti a HBH Projekt

Další články

Kulatý stůl: Městská památková zóna III.

Kulatý stůl: Městská památková zóna III.

19.2.2021

Jak se Brno staví k vyhlášení památkové zóny na svém území? Jaký by měla mít rozsah a regulace? A jak celou věc ovlivňují pozdní zápisy do seznamů kulturních památek?

Model pro mezinárodní soutěž. Vzniká zmenšenina budoucí podoby nové čtvrti Trnitá

Model pro mezinárodní soutěž. Vzniká zmenšenina budoucí podoby nové čtvrti Trnitá

17.2.2021

Stovky budov, přes dva tisíce stromů, vlakové a tramvajové tratě i s vozy a řeka Svratka jako výrazný krajinný prvek oblasti. A to vše v měřítku 1:500. Právě připravovaný model nové čtvrti Trnitá obsáhne na dvanácti čtverečních metrech část území Brna dva kilometry dlouhou a jeden a půl kilometru širokou. Využije ho hlavně odborná porota mezinárodní soutěže na podobu nového hlavního nádraží. Přímo do modelu totiž budou soutěžní týmy vkládat navržené budovy s navazujícím veřejným prostranstvím, které tak bude možné hodnotit z nadhledu a v kontextu celého místa.

Hledání historického viaduktu bude pokračovat, první měření oblouky neodhalilo

Hledání historického viaduktu bude pokračovat, první měření oblouky neodhalilo

15.2.2021

Až deset metrů pod zem mapovala sonda část kolejiště vedle bývalého skladiště Amerika u brněnského hlavního nádraží, oblouky historického viaduktu neodhalila. Úspěšné bylo pouze doplňkové měření nad podzemními prostory skladiště, v jehož sklepení jsou klenby dosud zachovány. Průzkum iniciovaný naší kanceláří bude pokračovat v létě. Měření georadarem doplní kopané sondy a vrty. Cílem je ověřit stav a existenci železničního viaduktu z 19. století, který je ukrytý pod železničním náspem. Do budoucna se má v souvislosti s přesunem hlavního nádraží proměnit v pěší a cyklistickou promenádu spojující centrum Brna s nábřežím Svratky.