Dokážete si představit, že v Brně nasednete na rychlovlak, který vás za hodinu doveze do Prahy? Že bude autobusové i vlakové nádraží na jednom místě a budete u něj moci bez problémů zaparkovat? Že na území jižně od centra města, které desítky let leželo ladem, vyroste nová čtvrť s bydlením pro deset až patnáct tisíc lidí? Pojďte na procházce s městským architektem nahlédnout do míst, která se v příštích letech významně promění – do budoucí nové čtvrti Trnitá.
Procházka se koná v pondělí 7. října, kdy se sejdeme už v 17:00 na vyhlídce u horního konce vodních schodů na Baštách. Projdeme zhruba 4 kilometry dlouhou trasu, která nás zavede až do prostoru za dolním nádražím. Cestu zakončíme přibližně ve 21:00 v Čekárně. Naším průvodcem bude dopravní specialista KAM Martin Všetečka. Doporučujeme obuv vhodnou i na nezpevněné a v případě nepříznivého počasí prašné či zablácené cesty. Na akci není nutné se registrovat, je volně přístupná všem zájemcům v rámci Dne architektury. Akce se bude konat i za deštivého počasí.
Nová čtvrť Trnitá vyroste na území jižně od historického jádra Brna, které desítky let zarůstalo trávou a náletovými dřevinami. A bude to největší událost od dob zbourání městských hradeb. Trnitá nabídne stovky nových bytů a domov až pro patnáct tisíc lidí. Bude to živá čtvrť lemovaná nábřežím řeky Svratky, parky a dominantou Petrova na horizontu. Jejím srdcem bude široký bulvár, který se rozvine od budoucího hlavního nádraží až k ulici Nové sady. Z obou stran rámovaný domy a stromořadími, s dostatkem místa pro pěší, cyklisty, auta i hromadnou dopravu. Podrobnosti o připravované čtvrti si můžete přečíst na stránce kambrno.cz/novactvrt.
Jasné a jednotné požadavky na označování odkládacích míst, jejich umístění i podobu potřebného mobiliáře – nejen to přináší nový Standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky, který vypracovala Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s Odborem dopravy Magistrátu města Brna. Dokument, který dnes schválila Rada města Brna, má do budoucna zlepšit podmínky pro cyklistiku a zároveň přispět ke kultivaci veřejných prostranství. Standard se stane od 1. prosince 2024 podkladem závazným pro útvary Magistrátu města Brna a jeho příspěvkové organizace a doporučeným pro městské části a obchodní společnosti se 100% majetkovou účastí Brna.
Nábřeží Ponávky u brněnského Zamilovaného hájku využívají každý den tisíce lidí – při cestě do zaměstnání, k rekreaci, sportu, procházkám i zahrádkaření. Do bezprostředního okolí zasahují oblasti bydlení, dopravy a průmyslu, část je retenční nádrží zadržující vodu z přívalových dešťů. Lokalita však přes svá četná využití postrádá dlouhodobý plán rozvoje. Brno se proto spolu s městskými částmi Královým Polem a Řečkovicemi a Mokrou Horou dohodlo na uspořádání krajinářského soutěžního workshopu, který organizuje Kancelář architekta města Brna. Zájemci o účast teď mohou do 7. března 2025 podávat své návrhy koncepce rozvoje území.
V září loňského roku představilo vedení města společně se zástupci dotčených sportovních odvětví plány na výstavbu významných sportovišť v Brně. Kombinovaná hala pro atletiku a dráhovou cyklistiku vznikne v blízkosti lužáneckého plaveckého stadionu. Fotbalový stadion najde své místo na výstavišti, a to v místě současného velodromu.