Těšíte se, že jednou pojedete „brněnským metrem“? Zajímá vás rozvoj kolejové dopravy v Česku? Nebo se podzemní dráhy dotýkají vaší práce? Připojte se s námi živě na seminář zaměřený na témata spojená s brněnským Severojižním kolejovým diametrem, na jehož studii proveditelnosti se v současné době pracuje. Seminář má pomoci se sdílením dosavadních zkušeností s plánováním a provozováním podzemních tras v jiných městech.
Pokud chcete seminář poslouchat živě, zaregistrujte se prosím zde. S předstihem vám před začátkem semináře zašleme na email potřebný odkaz do aplikace Teams, kde budou přednášky i následná panelová diskuze probíhat.
14:00 Úvod – Michal Sedláček, ředitel KAM Brno a Filip Chvátal, radní města Brna
14:10 Uvedení do problematiky (Studie proveditelnosti) Severojižního kolejového diametru – Martin Všetečka, KAM Brno
14:30 Technologická koncepce podzemních drah – Jiří Pohl, Siemens Mobility
15:10 Metro S – Lukáš Tittl, IPR Praha
15:40 Metro D – Jakub Zajíček, IPR Praha
16:10 Přestávka
16:20 Podzemní dráhy ve Vídni, Herbert Seelmann, VUT v Brně
16:50 Panelová diskuze přednášejících
18:30 Závěr
Změna programu vyhrazena.
Krátké dotazy budou (dle časových možností) možné po každém příspěvku. Další dotazy a náměty je možno položit během panelové diskuze.
Spolupořadatalem semináře je Ústav železničních konstrukcí a staveb FAST VUT v Brně.
Záznamy všech přednášek naleznete na našem Youtube kanále a stránce kambrno.cz/sjkd.
Z historického centra na místo bývalého městského hřbitova s krajinářským architektem. Centrum Brna nabízí různé typy urbanizované krajiny – od ulic přes náměstí po parky. A to různých stáří, stylů i současného využití. Pohled krajinářského architekta v nich dokáže najít detaily, které mohou další profese přehlédnout. Akce proběhne jako součást festivalu Den architektury.
Realizace protipovodňových opatření je zásadní pro další rozvoj města. Město ve spolupráci s Kanceláří architekta města Brna připravuje úpravu nábřeží Svitavy v lokalitě bývalého areálu Zbrojovky. Brněnští radní schválili zahájení zadávacího řízení na zhotovitele projektové dokumentace pro etapy XXI a XXII (Zbrojovka).
Fungující město není jen nahodilý shluk ulic, ale systém, kde zástavba vzniká podle plánu, řeší se dopravní propojení jeho částí a vybavení vším, co lidé k životu potřebují. Podobně to platí o sídelní zeleni, ani tady by neměl vládnout chaos. Konkrétně na stromy v uličním prostoru se zaměří připravovaný Městský standard uličních stromořadí jako prostředek pro plánování, výsadbu a péči o ně. Se souhlasem Rady města Brna ho zpracuje Kancelář architekta města Brna (KAM).