Těšíte se, že jednou pojedete „brněnským metrem“? Zajímá vás rozvoj kolejové dopravy v Česku? Nebo se téma dotýká vaší práce? Přijďte na druhý seminář zaměřený na brněnský Severojižní kolejový diametr, na jehož studii proveditelnosti se v současné době pracuje. Tentokrát bude věnovaný vlakotramvajím.
Seminář bude tematicky navazovat na akci věnovanou podzemním drahám.
13:00 Ing. Martin Všetečka, PhD. (KAM Brno): Tram-train system project in Brno (including questions)
13:30 Ing. Jiří Pohl (Siemens): Tram-train rolling stock (including questions)
14:00 Panel discussion I: Systems in Vienna and Szeged
15:30 Break
15:45 Panel discussion II: Opportunities and risks of the tram-train system in Brno
18:00 Ending
Získat návrh proměny prostranství před nákupním centrem i přestavby bývalého objektu Tepláren na zařízení pro sport, volný čas a kulturu – takový byl cíl architektonické soutěže, kterou pro městskou část Brno – Nový Lískovec uspořádala Kancelář architekta města Brna. Odborná porota se během svého zasedání rozhodla udělit dvě druhá místa a takový výsledek schválila minulý týden rada městské části. Výsledná podoba lokality tak vzejde z dalšího jednání s oběma soutěžními týmy, jejichž návrhy se umístily nejvýše.
Salon dřevostaveb je největší nesoutěžní přehlídka toho nejlepšího, co vzniklo v oblasti nejen tuzemské dřevěné architektury. V GALERII! VSTUPTE si můžete prohlédnout výběr dvou desítek staveb zahrnující širokou škálu realizací – od těch nejmenších, drobných, které se skrývají v lese nebo doplňují ráz české krajiny, přes chatky, rodinné domy až po větší administrativní sídla společností. Spojujícím prvkem všech je jediný udržitelný a neustále dorůstající stavební materiál – dřevo.
Budova I se stala novou dominantou Dornychu i areálu Vlněny. Ambici oslovit má svým vstupem do celého komplexu, předsunutým parterem s obchodními prostory, okolím zrcadlícím se ve zvlněné fasádě i výraznou konzolou s podhledem se vzhledem nerezového plechu. A právě do této budovy vedla naše společná květnová procházka za architekturou. Průvodcem nám byl spoluautor budovy architekt Václav Hlaváček ze Studia acht.