Užijme si společně předvánoční čas a na chvíli si vzpomeňme na druhé! Podpořte dobrou věc spolu s námi ve čtvrtek 21. prosince 2017.
Užijme si společně předvánoční čas a na chvíli si vzpomeňme na druhé! Rozhodli jsme se podpořit projekt dobročinných obchodů Nadace Veronica také účastí Kanceláře architekta města Brna. Přijďte za námi ve čtvrtek 21. 12. 2017 od 15:00 do 18:00 na Panskou 9 a podpořte s námi dobrou věc. Připravili jsme si pro Vás malé teplé občerstvení, domácí perníčky a mnoho dalšího.
V obchůdku můžete zakoupit vánoční jedličku v květináči –https://www.facebook.com/
Výtěžek z prodeje v dobročinných obchodech rozděluje Nadace Veronica jednou ročně lidem v Brně a okolí na ekologické projekty, se kterými se sami přihlásí (přírodní a komunitní zahrady, výsadby, obnovení alejí, umisťování budek, předcházení plýtvání jídlem, obnova vnitrobloků apod.).
Zastavte se za námi, akce se zúčastní zaměstnanci KAMu i městský architekt Michal Sedláček.
Těšíme se na Vás!
Více v události zde.
Jak se Brno staví k vyhlášení památkové zóny na svém území? Jaký by měla mít rozsah a regulace? A jak celou věc ovlivňují pozdní zápisy do seznamů kulturních památek?
Stovky budov, přes dva tisíce stromů, vlakové a tramvajové tratě i s vozy a řeka Svratka jako výrazný krajinný prvek oblasti. A to vše v měřítku 1:500. Právě připravovaný model nové čtvrti Trnitá obsáhne na dvanácti čtverečních metrech část území Brna dva kilometry dlouhou a jeden a půl kilometru širokou. Využije ho hlavně odborná porota mezinárodní soutěže na podobu nového hlavního nádraží. Přímo do modelu totiž budou soutěžní týmy vkládat navržené budovy s navazujícím veřejným prostranstvím, které tak bude možné hodnotit z nadhledu a v kontextu celého místa.
Až deset metrů pod zem mapovala sonda část kolejiště vedle bývalého skladiště Amerika u brněnského hlavního nádraží, oblouky historického viaduktu neodhalila. Úspěšné bylo pouze doplňkové měření nad podzemními prostory skladiště, v jehož sklepení jsou klenby dosud zachovány. Průzkum iniciovaný naší kanceláří bude pokračovat v létě. Měření georadarem doplní kopané sondy a vrty. Cílem je ověřit stav a existenci železničního viaduktu z 19. století, který je ukrytý pod železničním náspem. Do budoucna se má v souvislosti s přesunem hlavního nádraží proměnit v pěší a cyklistickou promenádu spojující centrum Brna s nábřežím Svratky.