Většina s výhledem z Vlněny na místo budoucího nádraží, někteří na dálku přes počítače. Zasedání odborné poroty mezinárodní soutěže není jednoduché ani v běžných časech, o to více detailů bylo potřeba řešit ve stávající situaci. Tak, aby všichni mohli společně dva dny diskutovat a radit se nad 72 panely s návrhy nového brněnského nádraží a jeho okolí.
Cílem 2. zasedání poroty bylo vybrat mezi urbanisticko-dopravně-architektonickými návrhy od dvanácti týmů nejvýše čtyři, které postoupí do další fáze. Přitom vše zcela anonymně, ani porotci neví, čí návrhy jsou. V celém procesu aktivně pomáhala technika i nadhled 10. patra a součástí dvoudenního zasedání byla také osobní prohlídka míst, kde nové nádraží vyroste.
V polovině března, kdy zúžení soutěže schválí vedení Brna a Správa železnic, se dozvíme, jestli výběr návrhů dopadl úspěšně. Na kompletní výsledky, včetně možnosti prohlédnout si všechny návrhy, si pak musíme počkat do konce léta. Na podzim pro vás chystáme velkou výstavu, kde si budete moci prohlédnout také trojrozměrný model nové čtvrti.
Analytická část Městského standardu uličních stromořadí je hotová a v současnosti probíhají práce na návrhu úprav. Předchozí rok byl přitom ve znamení koncepčních příprav zadání a referenčního průzkumu několika vybraných stromořadí. Dokument se po svém dokončení zaměří na stromy v uličním prostoru a bude sloužit jako nástroj pro plánování, výsadbu a péči o ně.
Město Brno se na základě rozhodnutí svých radních ohrazuje proti návrhu novely stavebního zákona, která by významně omezila pravomoci v oblasti městských stavebních předpisů. Návrh, který byl do zákona připojen jako tzv. přílepek v souvislosti se změnou energetického zákona, se nyní vrací k projednání do Poslanecké sněmovny. Je potřeba, aby byla zachována kompetence velkých měst vysazovat stromy v ulicích a regulovat výstavbu na svém území.
Brno se dočká nové haly pro cyklisty a atlety! Architektonickou soutěž vyhrál ateliér OVA, který navrhl moderní dřevěný pavilon propojující město s parkem. Udržitelná stavba se stane skvělým zázemím pro sport – kombinace velodromu a atletické arény navíc přináší nejen úsporu nákladů, ale také efektivní přístup k výstavbě sportovišť, která jsou praktická i vizuálně atraktivní.