Každý den ji navštívily stovky cestujících a další lidé se zastavovali u velkého modelu čtvrti Trnitá s novým nádražím. Designová Čekárna na dolním nádraží se cestujícím zpřístupnila v květnu a zůstávala otevřená každý den do úplného konce sedm měsíců trvající velké vlakové výluky brněnského hlavního nádraží.
Cílem Čekárny bylo oživit dříve zanedbané přednádraží a vytvořit z něj zajímavý kulturní i společenský prostor. V srpnu tak prostory poblíž dolního nádraží posloužily například pro promítání letního kina. „Já jsem se v Čekárně stavil při každé cestě vlakem. Nejenže zpříjemnila čekání na vlak, byla výbornou propagací nové čtvrti a rozvojových plánů města Brna,“ doplňuje Michal Sedláček, ředitel Kanceláře architekta města, která stála za návrhem celého projektu. O provoz se starala organizace TIC Brno, na jeho přípravě se podílely i další městské firmy – Brněnské komunikace, nebo Veřejná zeleň města Brna.
Další budoucnost dolního nádraží a jeho okolí po ukončení vlakové výluky i nadále představuje výstava poprvé zveřejněná právě v Čekárně, najít ji můžete online na našich webových stránkách. Následujícím krokům města Brna i Správy železniční dopravní cesty, včetně připravované mezinárodní architektonické soutěže na nové hlavní nádraží, se věnovala reportáž České televize.
Analytická část Městského standardu uličních stromořadí je hotová a v současnosti probíhají práce na návrhu úprav. Předchozí rok byl přitom ve znamení koncepčních příprav zadání a referenčního průzkumu několika vybraných stromořadí. Dokument se po svém dokončení zaměří na stromy v uličním prostoru a bude sloužit jako nástroj pro plánování, výsadbu a péči o ně.
Město Brno se na základě rozhodnutí svých radních ohrazuje proti návrhu novely stavebního zákona, která by významně omezila pravomoci v oblasti městských stavebních předpisů. Návrh, který byl do zákona připojen jako tzv. přílepek v souvislosti se změnou energetického zákona, se nyní vrací k projednání do Poslanecké sněmovny. Je potřeba, aby byla zachována kompetence velkých měst vysazovat stromy v ulicích a regulovat výstavbu na svém území.
Brno se dočká nové haly pro cyklisty a atlety! Architektonickou soutěž vyhrál ateliér OVA, který navrhl moderní dřevěný pavilon propojující město s parkem. Udržitelná stavba se stane skvělým zázemím pro sport – kombinace velodromu a atletické arény navíc přináší nejen úsporu nákladů, ale také efektivní přístup k výstavbě sportovišť, která jsou praktická i vizuálně atraktivní.