Každý den ji navštívily stovky cestujících a další lidé se zastavovali u velkého modelu čtvrti Trnitá s novým nádražím. Designová Čekárna na dolním nádraží se cestujícím zpřístupnila v květnu a zůstávala otevřená každý den do úplného konce sedm měsíců trvající velké vlakové výluky brněnského hlavního nádraží.
Cílem Čekárny bylo oživit dříve zanedbané přednádraží a vytvořit z něj zajímavý kulturní i společenský prostor. V srpnu tak prostory poblíž dolního nádraží posloužily například pro promítání letního kina. „Já jsem se v Čekárně stavil při každé cestě vlakem. Nejenže zpříjemnila čekání na vlak, byla výbornou propagací nové čtvrti a rozvojových plánů města Brna,“ doplňuje Michal Sedláček, ředitel Kanceláře architekta města, která stála za návrhem celého projektu. O provoz se starala organizace TIC Brno, na jeho přípravě se podílely i další městské firmy – Brněnské komunikace, nebo Veřejná zeleň města Brna.
Další budoucnost dolního nádraží a jeho okolí po ukončení vlakové výluky i nadále představuje výstava poprvé zveřejněná právě v Čekárně, najít ji můžete online na našich webových stránkách. Následujícím krokům města Brna i Správy železniční dopravní cesty, včetně připravované mezinárodní architektonické soutěže na nové hlavní nádraží, se věnovala reportáž České televize.
Jasné a jednotné požadavky na označování odkládacích míst, jejich umístění i podobu potřebného mobiliáře – nejen to přináší nový Standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky, který vypracovala Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s Odborem dopravy Magistrátu města Brna. Dokument, který dnes schválila Rada města Brna, má do budoucna zlepšit podmínky pro cyklistiku a zároveň přispět ke kultivaci veřejných prostranství. Standard se stane od 1. prosince 2024 podkladem závazným pro útvary Magistrátu města Brna a jeho příspěvkové organizace a doporučeným pro městské části a obchodní společnosti se 100% majetkovou účastí Brna.
Nábřeží Ponávky u brněnského Zamilovaného hájku využívají každý den tisíce lidí – při cestě do zaměstnání, k rekreaci, sportu, procházkám i zahrádkaření. Do bezprostředního okolí zasahují oblasti bydlení, dopravy a průmyslu, část je retenční nádrží zadržující vodu z přívalových dešťů. Lokalita však přes svá četná využití postrádá dlouhodobý plán rozvoje. Brno se proto spolu s městskými částmi Královým Polem a Řečkovicemi a Mokrou Horou dohodlo na uspořádání krajinářského soutěžního workshopu, který organizuje Kancelář architekta města Brna. Zájemci o účast teď mohou do 7. března 2025 podávat své návrhy koncepce rozvoje území.
V září loňského roku představilo vedení města společně se zástupci dotčených sportovních odvětví plány na výstavbu významných sportovišť v Brně. Kombinovaná hala pro atletiku a dráhovou cyklistiku vznikne v blízkosti lužáneckého plaveckého stadionu. Fotbalový stadion najde své místo na výstavišti, a to v místě současného velodromu.