Od Riviéry přes nábřeží u Ronda po viadukt Uhelná. Byla vypsána veřejná zakázka na zhotovitele, který postaví protipovodňová opatření řeky Svratky na území města Brna, konkrétně jejich etapy VII a VIII, podle zpracovaných projektových dokumentací. Žádost o účast lze podávat do 13. dubna 2021.
Stavební práce by měly začít na přelomu jara a léta. Řeka dostane více prostoru a obyvatelé Brna zase místo u vody, kam mohou vyrazit na procházky, za sportem i odpočinkem. V místě stávající nábřežní zdi podél ulice Poříčí vznikne nová kolonáda se schody umožňující přístup k hladině řeky. Výstavba přírodě blízkých protipovodňových opatření je spojená také s dalšími potřebnými investicemi, jedná se například o rekonstrukci hlavního vodovodního řadu, sto let staré kmenové stoky a některých nevyhovujících mostů i lávek.
Dokončení stavby je očekáváno v roce 2023. Zadávací dokumentace je včetně všech příloh dostupná na brněnském E-ZAKu. Máte k připravované proměně nábřeží nějaké dotazy? Podívejte se na shrnující článek nebo web voda.brno.cz.
Na začátku června společně znovu vyrazíme na procházku s městským architektem, tentokrát netradičně za hranice Brna. Čeká nás totiž návštěva Městské haly Modřice, stavby oceněné Českou cenou za architekturu 2021. Halou, která slouží sportu i kultuře, nás provede Vojtěch Sosna, spoluautor návrhu z ateliéru bod architekti. Začneme ve vstupní hale krátkou prezentací, prohlédneme si vše od šaten přes tělocvičnu a bazénu po ubytování i restauraci a návštěvu zakončíme na venkovních sportovištích.
Spojení parkové a přírodní části, místa pro lidi i pro přírodu. Takový přístup zvolil vítězný tým krajinářského architekta Radka Prokeše. V příštích letech začne podle jejich soutěžního návrhu vznikat první etapa nového parku v lokalitě Černovické pískovny. Odborná porota jej vybrala na konci dubna, s výsledky se dnes na svém zasedání seznámili brněnští radní. Všechny návrhy námi organizované urbanisticko-krajinářské soutěže budou vystaveny od poloviny června v brněnském Urban centru.
Bulvár. Hlavní spojnice mezi novým moderním nádražím a historickým centrem, která bude tvořit páteřní komunikační osu nové čtvrti Trnitá. Tato třída se stane významným veřejným prostorem města se širokými chodníky, množstvím zeleně a vzrostlými stromy. Na každé straně ulice nebudou chybět ani obousměrné cyklostezky, středový pás bude zase patřit tramvajím. V současné době probíhají práce na projektové dokumentaci první etapy.