Rok 2020 v KAM – 1. část: leden, únor, březen, duben

Publikováno: 5.1.2021

Rok 2020 byl pro nás především rokem územního plánu, architektonických soutěží, velkých projektů jako je nová čtvrť Trnitá s novým nádražím nebo silnice 43. Vzhledem k situaci ale také rokem živých vysílání a online seminářů. Start roku se přesto zdál být jako každý jiný a celý tým jel hned od začátku na plný plyn. Podívejte se na ohlédnutí za tím nejdůležitějším v prvním čtvrtletí.

Rok 2020 v KAM – 1. část: leden, únor, březen, duben

V lednu jsme začali jednat se zástupci místních spolků Masarykovy čtvrti kvůli přípravě zadání na architektonickou soutěž – dostavba a úprava náměstí Míru.

Začátkem února jsme k náměstí Míru uspořádali kulatý stůl s klíčovými aktéry, majiteli a uživateli okolních objektů, zástupci městské části, městských firem, odborů magistrátu i občanských sdružení.

Přivítali jsme u nás neúnavnou propagátorku Brna a jeho historie paní Milenu Flodrovou, se kterou nám je ctí spolupracovat a která nám pomáhala hledat staronový název pro novou čtvrť Trnitá.

Vypravili jsme se také za občany Masarykovy čtvrti na veřejné setkání, abychom s nimi prodiskutovali jejich připomínky a názory, které sloužily jako podklady k vytvoření zadání na připravovanou architektonickou soutěž na náměstí Míru.

Veřejné setkání proběhlo v prostorách Cyrilometodějské církevní ZŠ.

Kroky letošní první procházky s městským architektem nás zavedly na břeh Staré Ponávky, kde se snoubí dva zajímavé projekty. První z nich se zaměřuje na zpřístupnění nábřeží říčky pro obyvatele města. Cílem druhého je rekonstrukce brownfieldu na jeho břehu a otevírání areálu Svatopetrská městu.

12. března dopoledne jsme odevzdali návrh nového Územního plánu města Brna pořizovateli – Odboru územního plánování a rozvoje. Ve stejný den ve 14:00 byl vyhlášen nouzový stav.

Od 24. března 2020 se s návrhem mohla seznámit veřejnost. Do projednávání zasáhl nouzový stav a město muselo dvakrát odložit termín veřejného projednání. Lidé tak získali na prostudování návrhu více času – téměř sto dní.

Původně jsme plánovali road show, návštěvy a představení návrhu nového územního plánu v městských částech „Plán jede k vám!“ Vzhledem k nouzovému stavu jsme ho nahradili živým přenosem „Plán vysíláme k vám!“

S živým vysíláním jsme se připojili celkem třikrát a připravili sérií videí. Chceme aby lidé návrhu nového územního plánu rozuměli co nejlépe.

Byli jsme také hosté debaty pořádané spolkem Otevřené Brno.

Videa vidělo přes 13 000 tisíc lidí a bylo zodpovězeno přes 1000 dotazů.

Připravili jsme také brožuru – Průvodce Brňana – která slouží ke snadnějšímu prostudování návrhu nového územního plánu. Můžete si ji vyzvednout u nás v kanceláři na Zelném trhu každý všední den.

Další články

Předali jsme dokumentaci Jednotlivých změn ÚPmB, veřejné projednání bude 8. ledna

Předali jsme dokumentaci Jednotlivých změn ÚPmB, veřejné projednání bude 8. ledna

7.12.2023

Kancelář architekta města Brna dostala za úkol zpracovat dokumentaci Jednotlivých změn ÚPmB (tzv. „Skupina B.I“), která zahrnuje 150 samostatných změn platného Územního plánu města Brna. Dokumentace byla předána pořizovateli – Odboru územního plánování a rozvoje Magistrátu města Brna. Zveřejněna je od 6. prosince 2023 do 15. ledna 2024. Veřejné projednání proběhne 8. ledna 2024.

Vyhlášeno: Architektonicko-výtvarná soutěž na dílo k poctě královny Elišky Rejčky

Vyhlášeno: Architektonicko-výtvarná soutěž na dílo k poctě královny Elišky Rejčky

6.11.2023

Cílem soutěže je nalézt nejlepší návrh uměleckého díla k poctě královny Elišky Rejčky i s odkazem na její osobnost a působení v Brně. Součástí by mělo být také architektonicko-krajinářské řešení přilehlé plochy, která by s uměleckým dílem měla tvořit harmonický celek.

Plánování města jako základ pro rozvoj udržitelné mobility

Plánování města jako základ pro rozvoj udržitelné mobility

1.11.2023

Kancelář architekta města Brna se aktivně zúčastnila Světového silničního kongresu, který se po padesáti letech opět konal v Praze. Článek přijatý do sborníku konference se týkal otázky, zda je pro zlepšení dopravy lepší stavět uvnitř měst, nebo na předměstí. Stáhnout a přečíst si můžete také kompletní českou verzi textu.