Rok 2020 v KAM – 4. část

Publikováno: 8.1.2021

Rok 2020 byl bezpochyby jiný než roky předchozí. Přesto jsme dokázali pohnout s mnoha dlouhodobými brněnskými „balvany“. Pracujeme na vypořádání námitek a připomínek k návrhu nového územního plánu, rozjela se práce na studii proveditelnosti brněnské podzemní dráhy a dvanáct mezinárodních týmů architektů pracuje na podobě nového hlavního nádraží. A v novém roce se vracíme plní síly pro zdolání dalších výzev. Podívejte se na ohlédnutí za tím nejdůležitějším v závěru roku 2020 a připomínku návštěv našich sesterských organizací.

Rok 2020 v KAM – 4. část

Projít si centrum Brna ve 3D umožňuje nově aplikace Budovy v Brně z dílny našich datových specialistů. Díky ní si můžete prohlédnout, jak se mění využití různých podlaží i částí budov v historickém centru města. Mapa navíc znázorňuje, jakou plochu budovy či jejího patra různé funkce zaujímají.

Městu Brnu jsme odevzdali návrh změny stávajícího územního plánu mezi ulicemi Mlýnská a Cejl s trasou nové Brněnské třídy. Ta má proměnit průmyslovou část města a bylo nutné prověřit její polohu i plochy pro budovy. Chceme, aby šlo o veřejný prostor s obchody a službami v přízemí, dostatečným prostorem pro pěší, cyklisty i městskou dopravu.

Začali jsme s hledáním Vídeňského viaduktu, pomocí měření zjišťujeme v jakém je stavu a jestli zůstal zachován. Tato historická stavba má v budoucnu sloužit jako promenáda pro pěší a cyklisty mezi centrem Brna a nábřežím Svratky.

Odstartovali jsme urbanisticko-architektonickou soutěž na dostavbu a úpravu náměstí Míru a bývalého vojenského areálu v ulici Lerchova. O vítězi rozhodne odborná porota, výsledky budou známé v červnu 2021. Všechny návrhy představíme na výstavě.

Od středy 9. prosince křižuje ulice Brna tramvaj věnovaná návrhu nového brněnského územního plánu. Naše KAMtram bude na různých linkách jezdit městem celý příští rok. V ulicích Brna můžete potkat také starší KAMtram, která naopak představuje stávající územní plán. Ten platí už přes šestadvacet let a jako zastaralý negativně ovlivňuje rozvoj města, a tím i život nás všech.

Průměrný věk Brňanů, nejčastější typy zástavby nebo ceny bytů a pozemků? Nejen to najdete v aktualizaci územně analytických podkladů, kterou zpracoval náš tým. Jedná se o obsáhlý souhrn dat, který slouží jako zdroj informací pro přípravu územního plánu, územních studí nebo třeba rozhodování o stavebních záměrech. Aktualizaci poprvé zpracovávala naše kancelář.

V roce 2020 jsme navštívili Kancelář architektury města Karlovy Vary a seznámili se s místní architekturou a urbanismem.

S návštěvou jsme nezapomněli ani na pražské kolegy z Institutu plánování a rozvoje Prahy a jejich CAMP.

Další články

Brněnský standard stromořadí je o krok blíž cíli

Brněnský standard stromořadí je o krok blíž cíli

12.2.2025

Analytická část Městského standardu uličních stromořadí je hotová a v současnosti probíhají práce na návrhu úprav. Předchozí rok byl přitom ve znamení koncepčních příprav zadání a referenčního průzkumu několika vybraných stromořadí. Dokument se po svém dokončení zaměří na stromy v uličním prostoru a bude sloužit jako nástroj pro plánování, výsadbu a péči o ně.

Brno brání spolu s Prahou a Ostravou své stavební předpisy proti legislativnímu omezení

Brno brání spolu s Prahou a Ostravou své stavební předpisy proti legislativnímu omezení

10.2.2025

Město Brno se na základě rozhodnutí svých radních ohrazuje proti návrhu novely stavebního zákona, která by významně omezila pravomoci v oblasti městských stavebních předpisů. Návrh, který byl do zákona připojen jako tzv. přílepek v souvislosti se změnou energetického zákona, se nyní vrací k projednání do Poslanecké sněmovny. Je potřeba, aby byla zachována kompetence velkých měst vysazovat stromy v ulicích a regulovat výstavbu na svém území.

Výstava: Pavilon dvou sportů! VSTUPTE

Výstava: Pavilon dvou sportů! VSTUPTE

6.2.2025

Brno se dočká nové haly pro cyklisty a atlety! Architektonickou soutěž vyhrál ateliér OVA, který navrhl moderní dřevěný pavilon propojující město s parkem. Udržitelná stavba se stane skvělým zázemím pro sport – kombinace velodromu a atletické arény navíc přináší nejen úsporu nákladů, ale také efektivní přístup k výstavbě sportovišť, která jsou praktická i vizuálně atraktivní.