Brněnská třída má v budoucnu významně pomoci s prostupností a proměnou části Posvitavské průmyslové zóny. Aby byla taková proměna možná, schválili brněnští zastupitelé v červnu 2020 zahájení procesu pořízení změny územního plánu. Zpracovatelem návrhu byla Kancelář architekta města Brna, která ho dokončila v listopadu stejného roku. Teď návrh změny čeká veřejné projednání – 24. března v Zastupitelském sále Nové radnice.
Cílem změny stávajícího územního plánu bylo prověřit polohu nové ulice – Brněnské třídy – i ploch pro budovy, které jí budou v budoucnu lemovat, a vytvořit tak podmínky pro plánovanou proměnu území. Chceme, aby z prostoru mezi ulicemi Mlýnská a Cejl, kde dnes stojí hlavně oplocené areály s halami a průmyslovými objekt, vznikl důstojný veřejný prostor. Nová městská třída s obchody a službami v přízemí, dostatečným prostorem pro pěší, cyklisty i městskou dopravu.
Veřejné projednání návrhu změny územního plánu je naplánováno na 24. března do Zastupitelského sálu Nové radnice (Dominikánské nám. 1) od 16 hodin. Připomínky, námitky a stanoviska je možno uplatnit do 31. března 2021.
Kompletní dokumentaci i základní informace naleznete na webu pořizovatele: Změna ÚPmB B1/2020-CM (Brněnská třída)
Kancelář architekta města Brna dostala za úkol zpracovat dokumentaci Jednotlivých změn ÚPmB (tzv. „Skupina B.I“), která zahrnuje 150 samostatných změn platného Územního plánu města Brna. Dokumentace byla předána pořizovateli – Odboru územního plánování a rozvoje Magistrátu města Brna. Zveřejněna je od 6. prosince 2023 do 15. ledna 2024. Veřejné projednání proběhne 8. ledna 2024.
Cílem soutěže je nalézt nejlepší návrh uměleckého díla k poctě královny Elišky Rejčky i s odkazem na její osobnost a působení v Brně. Součástí by mělo být také architektonicko-krajinářské řešení přilehlé plochy, která by s uměleckým dílem měla tvořit harmonický celek.
Kancelář architekta města Brna se aktivně zúčastnila Světového silničního kongresu, který se po padesáti letech opět konal v Praze. Článek přijatý do sborníku konference se týkal otázky, zda je pro zlepšení dopravy lepší stavět uvnitř měst, nebo na předměstí. Stáhnout a přečíst si můžete také kompletní českou verzi textu.