Těšíte se, že jednou pojedete „brněnským metrem“? Zajímá vás rozvoj kolejové dopravy v Česku? Nebo se podzemní dráhy dotýkají vaší práce? Připojte se s námi živě na seminář zaměřený na témata spojená s brněnským Severojižním kolejovým diametrem, na jehož studii proveditelnosti se v současné době pracuje. Seminář má pomoci se sdílením dosavadních zkušeností s plánováním a provozováním podzemních tras v jiných městech.
Pokud chcete seminář poslouchat živě, zaregistrujte se prosím zde. S předstihem vám před začátkem semináře zašleme na email potřebný odkaz do aplikace Teams, kde budou přednášky i následná panelová diskuze probíhat.
14:00 Úvod – Michal Sedláček, ředitel KAM Brno a Filip Chvátal, radní města Brna
14:10 Uvedení do problematiky (Studie proveditelnosti) Severojižního kolejového diametru – Martin Všetečka, KAM Brno
14:30 Technologická koncepce podzemních drah – Jiří Pohl, Siemens Mobility
15:10 Metro S – Lukáš Tittl, IPR Praha
15:40 Metro D – Jakub Zajíček, IPR Praha
16:10 Přestávka
16:20 Podzemní dráhy ve Vídni, Herbert Seelmann, VUT v Brně
16:50 Panelová diskuze přednášejících
18:30 Závěr
Změna programu vyhrazena.
Krátké dotazy budou (dle časových možností) možné po každém příspěvku. Další dotazy a náměty je možno položit během panelové diskuze.
Spolupořadatalem semináře je Ústav železničních konstrukcí a staveb FAST VUT v Brně.
Záznamy všech přednášek naleznete na našem Youtube kanále a stránce kambrno.cz/sjkd.
Kdo navrhl nejlepší řešení proměny náměstí Míru? To na konci tohoto týdne rozhodnou členové odborné poroty. Vybírat budou z osmi návrhů, které přišly do otevřené urbanisticko-architektonické soutěže organizované kanceláří městského architekta. Soutěžící měli za úkol navrhnout úpravu náměstí Míru včetně dopravního řešení, vstupu do parku Kraví hora a podoby nového polyfunkčního domu v prostoru přilehlého areálu Lerchova. Všechny návrhy, včetně těch vítězných, představíme po schválení výsledků soutěže vedením města. Na červen připravujeme také výstavu.
Důležitý krok pro rozvoj jižní části Brna, tím je dokončení územní studie nové čtvrti Trnitá. Studie určuje hlavní principy, podle kterých se území o velikosti zhruba 140 hektarů v těsné blízkosti historického jádra města bude v příštích letech rozvíjet. Je to zásadní dokument pro plánovanou výstavbu, ale také pro podobu veřejných prostranství nebo parků. Její aktualizaci zpracovala kancelář městského architekta, která se dlouhodobě věnuje koordinaci záměrů města a investorů v území.
Čím se může inspirovat Brno při plánování podzemní dráhy? Má navazovat na síť železnic, tramvají, nebo půjde o metro? Kolik bude potřeba zastávek? A je na to Brno dost velké? Nejen na tyto otázky hledal odpovědi online seminář pořádaný Kanceláří architekta města Brna ve čtvrtek 25. března. K pětici přednášejících se přes aplikaci Teams připojila téměř stovka posluchačů. Spolupořadatelem akce byl Ústav železničních konstrukcí a staveb Fakulty stavební Vysokého učení technického v Brně.