Další krok k brněnské podzemní dráze, město hledá zpracovatele studie proveditelnosti

Publikováno: 13.7.2020

Bude cestující pod centrem Brna vozit metro, příměstský vlak, tramvaj, nebo jejich kombinace? Jaká trasa je nejvhodnější a na jaké tratě má navazovat? Odpovědět na tyto otázky a prověřit další možnosti podzemní kolejové dopravy navazující na nový železniční uzel má studie proveditelnosti severojižního kolejového diametru. Výběrové řízení na její zpracování vyhlásili brněnští radní na začátku července, zadání připravila Kancelář architekta města Brna. Zájemci o zpracování studie proveditelnosti mohou nabídky podávat do pondělí 10. srpna 2020 do 10 hodin.

Další krok k brněnské podzemní dráze, město hledá zpracovatele studie proveditelnosti

Cílem projektu nové podzemní dráhy je co nejlépe zlepšit dopravní obsluhu Brna i Jihomoravského kraje, podpořit vlakovou dopravu a zlepšit dostupnost připravovaného nádraží u řeky Svratky. Připravovaná studie proveditelnosti proto posoudí finanční náročnost i efektivitu jednotlivých variant, zaměří se na potenciální zájem cestujících a proměnu dopravního chování ve městě, včetně možného snížení zatížení hlavních tramvajových tratí. Hodnocen bude projekt také z pohledu vlivu na životní prostředí či existující zástavbu.

Zadavatelem veřejné zakázky na studii proveditelnosti je Statutární město Brno, v odborných věcech ho zastupuje nositel projektu Kancelář architekta města Brna a ve formálních Odbor územního plánování a rozvoje Magistrátu města Brna. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky je 12 milionů Kč, více podrobností se o ní dozvíte na webu města.

Severojižní kolejový diametr v návrhu nového brněnského územního plánu

Součástí přípravy projektu bude také soutěž na dodavatele sociologického průzkumu mobility ve městě a příměstské oblasti, který se zaměří na dopravní napojení a obslužnost těchto lokalit. Výsledky průzkumu budou využitelné také pro další dopravně inženýrské projekty města. Samostatný dopravní model pak vypracují Brněnské komunikace, podklady pro tuto část zajistí Kancelář architekta města Brna. Po vyhotovení bude model předán ve výběrovém řízení vybranému zpracovateli technické části studie proveditelnosti.

Město Brno na zmíněné studie získalo na začátku června dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury, a to ve výši 16,5 milionu Kč. Vzhledem k aktuálnímu stavu projektu SFDI schválil 20 % požadované částky (3,3 milionu Kč). O zbytek může město požádat příští rok.

Zajímají vás další podrobnosti ke studii proveditelnosti, historii severojižního kolejového diametru nebo příklady ze zahraničí? Podívejte se na stránku věnovanou Severojižnímu kolejovému diametru.

Další články

Mandloňový sad prostupující devět bílých bloků. Odborná porota vybrala nejlepší návrh v soutěži na Poctu královně Elišce Rejčce

Mandloňový sad prostupující devět bílých bloků. Odborná porota vybrala nejlepší návrh v soutěži na Poctu královně Elišce Rejčce

4.4.2024

Bílé bloky symbolizující život i dílo královny Elišky Rejčky a s nimi propojený parčík pravidelně vysazených mandloní, to vše zasazeno do širší travnaté plochy. Takové je základní rozvržení odbornou porotou nejlépe hodnoceného návrhu od Michala Palaščaka a Heleny Lukášové, kterému byla udělena 2. cena v architektonicko-výtvarné soutěži pořádané ve spolupráci Kanceláře architekta města Brna (KAM) a Odboru kultury brněnského magistrátu. Na základě rozhodnutí odborné poroty 1. cena udělena nebyla. Výsledky soutěže včera projednala Rada města Brna na své schůzi. Veřejnost si bude moci všech 34 návrhů prohlédnout na výstavě v Urban centru na Staré radnici, a to od druhé poloviny května.

Světový den vody ve znamení připravované nové podoby svitavského nábřeží

Světový den vody ve znamení připravované nové podoby svitavského nábřeží

22.3.2024

Práce na přípravě projektové dokumentace přírodě blízkých protipovodňových opatření zahájily společnosti Dopravoprojekt Brno a HG partner. Konkrétně se jedná o úsek začínající v blízkosti mostu u ulice Křenová vedoucí až k pravobřežnímu náhonu nad jezem Edler u Maloměřického mostu. Podklady nezbytné pro povolení stavebního záměru by mělo město Brno získat v roce 2025.

Procházka: Do výtvarných ateliérů

Procházka: Do výtvarných ateliérů

Dubnová procházka za architekturou nás zavedla do nové budovy ateliérů Katedry výtvarné výchovy na Pedagogické fakultě MU. Zajímavá stavba se skládá ze tří kvádrů a výškově různých pater s terasou. Místnosti jsou koncipované jako tvůrčí laboratoře s dostatečným úložných prostorem, přiznanými konstrukčními prvky a přirozeným i umělým osvětlením potřebným k výtvarné činnosti.