Další krok k brněnské podzemní dráze, město hledá zpracovatele studie proveditelnosti

Publikováno: 13.7.2020

Bude cestující pod centrem Brna vozit metro, příměstský vlak, tramvaj, nebo jejich kombinace? Jaká trasa je nejvhodnější a na jaké tratě má navazovat? Odpovědět na tyto otázky a prověřit další možnosti podzemní kolejové dopravy navazující na nový železniční uzel má studie proveditelnosti severojižního kolejového diametru. Výběrové řízení na její zpracování vyhlásili brněnští radní na začátku července, zadání připravila Kancelář architekta města Brna. Zájemci o zpracování studie proveditelnosti mohou nabídky podávat do pondělí 10. srpna 2020 do 10 hodin.

Další krok k brněnské podzemní dráze, město hledá zpracovatele studie proveditelnosti

Cílem projektu nové podzemní dráhy je co nejlépe zlepšit dopravní obsluhu Brna i Jihomoravského kraje, podpořit vlakovou dopravu a zlepšit dostupnost připravovaného nádraží u řeky Svratky. Připravovaná studie proveditelnosti proto posoudí finanční náročnost i efektivitu jednotlivých variant, zaměří se na potenciální zájem cestujících a proměnu dopravního chování ve městě, včetně možného snížení zatížení hlavních tramvajových tratí. Hodnocen bude projekt také z pohledu vlivu na životní prostředí či existující zástavbu.

Zadavatelem veřejné zakázky na studii proveditelnosti je Statutární město Brno, v odborných věcech ho zastupuje nositel projektu Kancelář architekta města Brna a ve formálních Odbor územního plánování a rozvoje Magistrátu města Brna. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky je 12 milionů Kč, více podrobností se o ní dozvíte na webu města.

Severojižní kolejový diametr v návrhu nového brněnského územního plánu

Součástí přípravy projektu bude také soutěž na dodavatele sociologického průzkumu mobility ve městě a příměstské oblasti, který se zaměří na dopravní napojení a obslužnost těchto lokalit. Výsledky průzkumu budou využitelné také pro další dopravně inženýrské projekty města. Samostatný dopravní model pak vypracují Brněnské komunikace, podklady pro tuto část zajistí Kancelář architekta města Brna. Po vyhotovení bude model předán ve výběrovém řízení vybranému zpracovateli technické části studie proveditelnosti.

Město Brno na zmíněné studie získalo na začátku června dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury, a to ve výši 16,5 milionu Kč. Vzhledem k aktuálnímu stavu projektu SFDI schválil 20 % požadované částky (3,3 milionu Kč). O zbytek může město požádat příští rok.

Zajímají vás další podrobnosti ke studii proveditelnosti, historii severojižního kolejového diametru nebo příklady ze zahraničí? Podívejte se na stránku věnovanou Severojižnímu kolejovému diametru.

Další články

Měníme Brno k lepšímu. Pojďte ho měnit s námi

Měníme Brno k lepšímu. Pojďte ho měnit s námi

24.1.2023

Nebojíte se výzev? Do našeho profesně rozmanitého týmu hledáme vedoucí dvou oddělení.

Komentovaná prohlídka: Umění měnit Brno na téma POHYB

Komentovaná prohlídka: Umění měnit Brno na téma POHYB

13.1.2023

Výstavu Umění měnit Brno, která shrnuje více než šest let činnosti naší kanceláře, doprovází třídílná série komentovaných prohlídek. Vždy na specifické téma s jiným průvodcem. První prohlídkou zaměřenou na POHYB ve městě nás provede vedoucí oddělení Doprava Martin Všetečka. Ve čtvrtek 26. ledna v 18 hodin.

Důstojné propojení historického centra a parkového okruhu. Známe vítěze soutěže na předprostor Domu umění

Důstojné propojení historického centra a parkového okruhu. Známe vítěze soutěže na předprostor Domu umění

12.1.2023

Park Koliště jako zelený pokoj centra Brna a s ním propojený Dům umění navazující svým proměněným předprostorem také na Malinovského náměstí. To jsou základní prvky vítězného návrhu od ateliéru M2AU, který na konci minulého roku vybrala odborná porota krajinářsko-architektonické soutěže pořádané Kanceláří architekta města Brna (KAM). Výsledky dnes na své schůzi posvětila Rada města Brna. Budoucí podobu místa i všechny další návrhy si veřejnost bude moci prohlédnout na výstavě v Domě pánů z Kunštátu.