Lokalita Sadová patří mezi významná rozvojová území pro bydlení. Většina plochy je již zastavěná a v její další části výstavba probíhá. Vzhledem k živelnému rozvoji však v lokalitě chybí občanská vybavenost. Město Brno zde proto plánuje výstavbu mateřské a základní školy, včetně nového centrálního veřejného prostranství a parku. Organizací urbanisticko-architektonické soutěže, která podobu lokality určí, byla pověřena Kancelář architekta města Brna.
Podle sčítání obyvatel žije v Králově Poli přes 28 tisíc obyvatel. Jejich počet zvláště v oblasti Sadová v posledních letech vzrostl, protože se jedná o významnou rozvojovou lokalitu pro bydlení. Loni na podzim město Brno avizovalo, že zde vybuduje mateřskou a základní školu, nyní vedení města schválilo členy soutěžní poroty urbanisticko-architektonické soutěže o návrh na řešení jejich podoby. Organizátorem bude Kancelář architekta města Brna.
Minulý týden začala velká proměna více než tříkilometrového nábřeží Svratky mezi Riviérou a železničním mostem Uhelná. Pro lepší představu o naplánovaných změnách vám přinášíme srovnání stavu před a po výstavbě přírodě blízkých protipovodňových opatření. Podívejte se na nové Rullerovo nábřeží i slepé rameno řeky s tůněmi.
Dnes byla zahájena dlouho očekávaná výstavba přírodě blízkých protipovodňových opatření řeky Svratky. Na nábřeží v úseku od Riviéry přes Poříčí k železničnímu viaduktu na Uhelné ulici dostane řeka více prostoru a Brňané místo k procházkám, sportu i odpočinku. Předpokládaný termín dokončení protipovodňových opatření je plánován na říjen příštího roku.
Písek se na Černovické terase získává už zhruba sto let a ještě nějakou dobu bude těžba pokračovat. Co se s více než 50hektarovým územím stane potom? Nebylo by možné už neaktivní části areálu zpřístupnit lidem? A jak chránit tamní hnízdiště zákonem chráněné břehule říční? Tyto a další otázky klade zadání soutěže o návrh parku Černovická pískovna, která bude zahájena 7. ledna.
Dobrá zpráva pro ochranu architektonického a urbanistického dědictví – v závěru loňského roku byl zveřejněn návrh na prohlášení dvou památkových zón v Brně.
Brno, nové hlavní nádraží, rok 2035. Jdete prostornou halou zakrytou elegantní kopulí, vše ještě voní novotou. Snadno jste přestoupili, nabízí se vám vlaková, autobusová i městská hromadná doprava. Na místě bez problémů zaparkujete auto i kolo. Veřejná prostranství okolo nádraží se postupně stávají součástí města a nové čtvrti, jejíž první budovy už stojí. Proměněné nábřeží Svratky láká k procházce. Nové nádraží se stává vstupní branou do města. Moderní, krásnou, užitečnou, ale také udržitelnou stavbou. Sama vyrábí elektrickou energii a hospodaří s dešťovou vodou…
V Králově Poli přibudou další třídy pro děti předškolního věku, město Brno totiž plánuje výstavbu mateřské školy na ulici Střední. Přesněji půjde o devět tříd pro celkem 225 dětí. Zpracování investičního záměru včera odsouhlasilo vedení města. Samotná realizace by měla proběhnout v roce 2024.
Dopady urbanizace a klimatických změn na obyvatelnost našich měst jsou stále patrnější. Bavili jsme se, jak můžeme naše město adaptovat na měnící se podmínky a lépe ho chránit před záplavami, dlouhotrvajícími suchy a následnými ekonomickými a ekologickými dopady. V centru pozornosti byla modrozelená infrastruktura. Podívejte se na jednotlivé přednášky i následné panelové diskuze.
Respekt ke stávajícím budovám i kompozici hřbitova a kultivace prostranství mezi obřadní síní, hlavním vstupem a zastávkami hromadné dopravy. To jsou dva principy, které ovládají vítězný návrh vstupu na Ústřední hřbitov od ateliéru Refuel.
Respekt ke stávajícím budovám i kompozici hřbitova, který dovolí architektuře dostatečně vyniknout, a kultivace prostranství mezi obřadní síní, hlavním vstupem a zastávkami hromadné dopravy. To jsou dva principy, které ovládají vítězný návrh vstupu na Ústřední hřbitov od ateliéru Refuel.
Podchod pod hlavním nádražím používají tisíce lidí každý den a stáří i každodenní velká zátěž je na jeho stavu vidět. Je to přibližně rok, co ho město Brno získalo do vlastnictví a naším úkolem proto bylo navrhnout změny, které nejsou závislé na opravách přednádraží.