Přijďte si prohlédnout kompletní soutěžní návrhy architektonické soutěže na bystrcké volnočasové centrum. Je pro vás vystavena až do 8. února ve Společenském centru Bystrc.
Najít řešení pro areál brněnského výstaviště, které umožní rozvoj veletržní činnosti a oživí jeho méně využívané části – to bylo úkolem mezinárodní urbanistické ideové soutěže vyhlášené městem Brnem v květnu 2017.
Městský architekt Michal Sedláček prezentoval stanovisko KAM k poloze nádraží na jednání Sněmu starostů, který se konal 18. ledna v sále Rady města Brna.
Projekční tým se v pondělí 15. ledna sešel ve vile Tugendhat a podepsal s vedením města smlouvu o novém koncertním sále, na který čeká Brno desítky let.
Zajímá vás včerejší prezentace Michala Sedláčka na radničním brífinku? Připravili jsme pro vás kompletní záznam na našem YouTube kanálu.
Kam přesunout brněnské nádraží? Městský architekt a jeho tým mají jasno, doporučují variantu u řeky. Tato varianta je podle nich výhodnější pro Brno.
Mezi stávajícím hlavním nádražím (tzv. horní) a dolním nádražím vedla železniční spojka podél ulice Plotní, a to od roku 1870 až přibližně do roku 1970.
Nádražní pošta Bohuslava Fuchse z let 1937-38 byla původně navržena tak, aby se dala přesunout společně s brněnským nádražím.
Původní nádraží z roku 1838, vystavěné pro trať od Vídně, bylo koncové – hlavové, a nádražní budova byla postavena kolmo na koleje.
První železniční nehoda na území Rakousko-Uherské monarchie (a zřejmě první železniční nehoda vůbec) se stala 7. 7. 1839 při zahajovací jízdě z Vídně do Brna
Konec roku je tu a my bychom Vám všem rádi popřáli krásné svátky a příjemný vstup do roku 2018.
Počítá s modernizací současného hlavního nádraží a jeho rozšířením do oblasti Nových Sadů a tzv. Malé Ameriky.