Více než 150 podnětů přišlo v online anketě k návrhu zadání soutěže na proměnu a dostavbu náměstí Míru a přilehlého bývalého vojenského areálu Lerchova. Podněty jsme vyhodnotili a rozdělili podle témat. Podívejte se na jejich vyhodnocení.
Proč je potřeba pořádat architektonické soutěže? Je jich dnes vyhlašováno málo, moc, nebo přiměřeně? Jaké jsou typy soutěží, jak se liší ve vhodnosti a náročnosti? Jaký je rozdíl mezi soutěžemi veřejného a soukromého sektoru?
Jedno z nejdiskutovanějších témat návrhu nového územního plánu byly propojky stávajících i nových čtvrtí. A to ať už šlo o spojení Obřan, Lesné a Sadové, nebo Ivanovic, Řečkovic a Medlánek. Tématem sedmého kulatého stolu se tak stávají brněnské čtvrtě propojené, nebo oddělené.
Stanovit podmínky pro výstavbu v městské části Brno-Bosonohy má připravovaná územní studie, na které začala pracovat naše kancelář. Z pozice zpracovatele jsme zároveň v úterý 3. listopadu uspořádali první z řady setkání se zapojenými institucemi, následovat budou i další se zástupci městských částí.
Padesát. Tolik žádostí o účast z celkem patnácti zemí světa přišlo do mezinárodní soutěže na nové brněnské hlavní nádraží. Do prvního kola soutěže postoupilo celkem dvanáct týmů architektů. Tři byli vyzváni přímo, dalších devět vybrala odborná porota. Teď začnou pracovat na návrhu nádražní budovy a přilehlých veřejných prostranství. Jsou mezi nimi ateliéry z Česka, Rakouska, Německa, Nizozemska, Francie, Dánska, USA i Velké Británie. V pondělí 16. listopadu 2020 účastníky soutěže potvrdila Rada města Brna a Správa železnic. Soutěž organizuje Kancelář architekta města Brna.
Víte, co je to modrozelená infrastruktura? Jak se projevuje v návrhu nového územního plánu? A jak ji bude město Brno prosazovat v dalších letech?
Hledáme projekční tým, který zpracuje kompletní projektovou dokumentaci přírodě blízkých protipovodňových opatření od železničního viaduktu na Uhelné až po železniční viadukt na Dufkově nábřeží. Nabídky lze podávat do 20. listopadu 2020.
Přibližně do dvou let by měla být hotová studie, která prozradí, zda se Brňané pod centrem města v budoucnu projedou tramvají, metrem či vlakem. Na základě výběrového řízení brněnských radních ji vytvoří sdružení firem MORAVIA CONSULT Olomouc a METROPROJEKT Praha. Firmy již podepsaly smlouvu o zhotovení studie proveditelnosti Severojižního kolejového diametru. Zástupci všech zapojených institucí se společně poprvé sešli ve středu 14. října.
Je plánovaná zástavba v Brně nízká, nebo vysoká? Je potřeba mít přesný limit, nebo posuzovat samostatně každou stavbu? Jak prověřovat a posuzovat výjimky?
Likviduje nový územní plán zahrádky? Jak je to s koloniemi na Kraví hoře a Žlutém i Červeném kopci? Jaké jsou druhy zahrádek? Parky vs. zahrádkářské kolonie? A co komunitní zahrádky?
Informační panely, online prezentace i dotazník. Od samotného začátku vás zapojujeme do přípravy soutěže na podobu náměstí Míru, proto je pro nás důležité představit návrh jejího zadání i ve stávající situaci, která neumožňuje veřejná setkání. Na naše webové stránky jsme umístili videoprezentaci vysvětlující dosavadní průběh přípravy soutěže, principy jejího zadání i nastávající kroky. Zajímají nás vaše názory, prezentaci proto doprovází dotazník otevřený do 3. listopadu 2020. Přímo na náměstí Míru stojí také informační panely věnované soutěži.
Jaké části protipovodňových opatření Brno nejvíce potřebuje? Sucho a povodně jako dvě strany jedné mince? Je poldr v Chrlicích klíčovým kompenzačním opatřením? Jaká je koncepce protipovodňové ochrany města? A jak je to s plánem pro zvládání povodňových rizik?