Od středy 9. prosince křižuje ulice Brna tramvaj věnovaná návrhu nového brněnského územního plánu. K veřejným setkáním, sérii videí nebo diskuzím věnovaným horkým tématům návrhu tak přibývá další možnost, kde se Brňané mohou s tímto důležitým dokumentem seznámit. Tentokrát přijede přímo za nimi. Naše KAMtram bude na různých linkách jezdit městem celý příští rok.
Chránit Brňany před povodněmi pomohou nová protipovodňová opatření na řece Svratce. Starost o jejich projektovou přípravu převzala na podzimu letošního roku Kancelář architekta města Brna ve snaze přípravy urychlit. To se zatím daří. Po týdnech usilovné práce dokončila KAM přípravu zadávací dokumentace pro výběr zhotovitele. Výběrové řízení bude vypsáno počátkem příštího roku.
Přes 600 metrů dlouhá promenáda pro pěší i cyklisty, která povede z centra Brna až ke Svratce. Takové jsou plány na proměnu historického železničního viaduktu z 19. století. Ten leží už přes sto let zasypaný kamením pod železničním valem. S jeho odhalením město počítá v souvislosti se stavbou nové jižní čtvrti Trnitá a přesunem stávajícího hlavního nádraží. V jakém stavu se stavba nachází a zda se ji podaří zachránit, na to má nyní pomoci odpovědět hloubkové měření pomocí georadaru. Zkušební měření prvního úseku se konalo v úterý 1. prosince a zorganizovala ho Kancelář architekta města Brna.
Znáte Brněnskou třídu? Tato ulice významně pomůže s prostupností a proměnou části Posvitavské průmyslové zóny, kde dnes stojí hlavně oplocené areály s halami a průmyslovými objekty, jako je Špitálka nebo Mosilana.
Více než 150 podnětů přišlo v online anketě k návrhu zadání soutěže na proměnu a dostavbu náměstí Míru a přilehlého bývalého vojenského areálu Lerchova. Podněty jsme vyhodnotili a rozdělili podle témat. Podívejte se na jejich vyhodnocení.
Proč je potřeba pořádat architektonické soutěže? Je jich dnes vyhlašováno málo, moc, nebo přiměřeně? Jaké jsou typy soutěží, jak se liší ve vhodnosti a náročnosti? Jaký je rozdíl mezi soutěžemi veřejného a soukromého sektoru?
Jedno z nejdiskutovanějších témat návrhu nového územního plánu byly propojky stávajících i nových čtvrtí. A to ať už šlo o spojení Obřan, Lesné a Sadové, nebo Ivanovic, Řečkovic a Medlánek. Tématem sedmého kulatého stolu se tak stávají brněnské čtvrtě propojené, nebo oddělené.
Stanovit podmínky pro výstavbu v městské části Brno-Bosonohy má připravovaná územní studie, na které začala pracovat naše kancelář. Z pozice zpracovatele jsme zároveň v úterý 3. listopadu uspořádali první z řady setkání se zapojenými institucemi, následovat budou i další se zástupci městských částí.
Padesát. Tolik žádostí o účast z celkem patnácti zemí světa přišlo do mezinárodní soutěže na nové brněnské hlavní nádraží. Do prvního kola soutěže postoupilo celkem dvanáct týmů architektů. Tři byli vyzváni přímo, dalších devět vybrala odborná porota. Teď začnou pracovat na návrhu nádražní budovy a přilehlých veřejných prostranství. Jsou mezi nimi ateliéry z Česka, Rakouska, Německa, Nizozemska, Francie, Dánska, USA i Velké Británie. V pondělí 16. listopadu 2020 účastníky soutěže potvrdila Rada města Brna a Správa železnic. Soutěž organizuje Kancelář architekta města Brna.
Víte, co je to modrozelená infrastruktura? Jak se projevuje v návrhu nového územního plánu? A jak ji bude město Brno prosazovat v dalších letech?
Hledáme projekční tým, který zpracuje kompletní projektovou dokumentaci přírodě blízkých protipovodňových opatření od železničního viaduktu na Uhelné až po železniční viadukt na Dufkově nábřeží. Nabídky lze podávat do 20. listopadu 2020.
Přibližně do dvou let by měla být hotová studie, která prozradí, zda se Brňané pod centrem města v budoucnu projedou tramvají, metrem či vlakem. Na základě výběrového řízení brněnských radních ji vytvoří sdružení firem MORAVIA CONSULT Olomouc a METROPROJEKT Praha. Firmy již podepsaly smlouvu o zhotovení studie proveditelnosti Severojižního kolejového diametru. Zástupci všech zapojených institucí se společně poprvé sešli ve středu 14. října.