Rok 2020 v KAM – 3. část: září, říjen, listopad

Publikováno: 7.1.2021

Přestože jsme hned začátek září zahájili procházkou s městským architektem, už v říjnu nás okolnosti donutily do virtuálního prostoru přesunout vernisáž výstavy k územnímu plánu i související kulaté stoly věnované jeho horkým tématům. Podívejte se na ohlédnutí za tím nejdůležitějším ve třetí části roku 2020.

Rok 2020 v KAM – 3. část: září, říjen, listopad

Druhá a zároveň poslední procházka s městským architektem v tomto roce – Šalinou za pyramidami.

Pokračovali jsme virtuálně s vernisáží k výstavě 381 349 územních plánovačů, která má za cíl představit a seznámit Brňany s návrhem nového Územního plánu města Brna a jeho horkými tématy.

Zahrádky, zeleň, výšková regulace a mnoho dalších žhavých témat. Připravili jsme pro vás celkem sedm kulatých stolů na témata, která nejčastěji zněla během veřejného projednávání nového územního plánu. Na zveřejnění záznamů jste se mohli těšit vždy v pondělí.

Proběhlo druhé online zasedání poroty mezinárodní soutěže na podobu nového hlavního nádraží a přilehlých veřejných prostranství. Přišlo celkem padesát žádostí o účast z celkem patnácti zemí světa. Do prvního kola soutěže postoupilo celkem dvanáct týmů architektů. Tři byli vyzváni přímo, dalších devět vybrala odborná porota.

Soutěž na nové hlavní nádraží přilákala světová esa, podívejte se na jejich stavby. Jsou mezi nimi ateliéry z Česka, Rakouska, Německa, Nizozemska, Francie, Dánska, USA i Velké Británie.

Začala práce na studii Severojižního kolejového diametru. Do dvou let bychom měli vědět, zda bude Brno mít metro, podzemní tramvaj, nebo příměstský vlak.

Druhá participace s občany Masarykovy čtvrti k soutěži na podobu náměstí Míru, tentokrát nad návrhem soutěžního zadání, byla bohužel s ohledem na vyhlášení nouzového stavu možná. Proto jsme ho představili online. Názory občané mohli posílat prostřednictvím dotazníku. Nakonec přišlo přes 150 podnětů, které jsme vyhodnotili a rozdělili podle témat. Pokud to bylo možné, zapracovali jsme je do zadání soutěže.

Koncepce a příprava projektů protipovodňových a adaptačních opatření přešla pod naši kancelář a vzniklo tak nové oddělení městské infrastruktury. Naším velkým úkolem je zrychlit přípravu protipovodňových opatření v Brně. Na fotografii vidíte krabice naplněné nutnou dokumentací pro proměnu nábřeží Svratky na Poříčí.

A nejde jen o ochranu před povodněmi. Návrh revitalizace tříkilometrového úseku okolí Svratky od koupaliště Riviéra podél Poříčí až po ulici Uhelná počítá s novými ostrůvky, tůněmi a moly. Břehy oživí zeleň. Pro pěší i cyklisty přibude zhruba pět kilometrů pěšin a bezmála tři kilometry cyklostezek.

Na začátku listopadu jsme jako zpracovatel uspořádali první z řady setkání nad připravovanou územní studií v městské části Brno-Bosonohy. Cílem je stanovit podmínky pro zdejší výstavbu.

Další články

Předali jsme dokumentaci Jednotlivých změn ÚPmB, veřejné projednání bude 8. ledna

Předali jsme dokumentaci Jednotlivých změn ÚPmB, veřejné projednání bude 8. ledna

7.12.2023

Kancelář architekta města Brna dostala za úkol zpracovat dokumentaci Jednotlivých změn ÚPmB (tzv. „Skupina B.I“), která zahrnuje 150 samostatných změn platného Územního plánu města Brna. Dokumentace byla předána pořizovateli – Odboru územního plánování a rozvoje Magistrátu města Brna. Zveřejněna je od 6. prosince 2023 do 15. ledna 2024. Veřejné projednání proběhne 8. ledna 2024.

Vyhlášeno: Architektonicko-výtvarná soutěž na dílo k poctě královny Elišky Rejčky

Vyhlášeno: Architektonicko-výtvarná soutěž na dílo k poctě královny Elišky Rejčky

6.11.2023

Cílem soutěže je nalézt nejlepší návrh uměleckého díla k poctě královny Elišky Rejčky i s odkazem na její osobnost a působení v Brně. Součástí by mělo být také architektonicko-krajinářské řešení přilehlé plochy, která by s uměleckým dílem měla tvořit harmonický celek.

Plánování města jako základ pro rozvoj udržitelné mobility

Plánování města jako základ pro rozvoj udržitelné mobility

1.11.2023

Kancelář architekta města Brna se aktivně zúčastnila Světového silničního kongresu, který se po padesáti letech opět konal v Praze. Článek přijatý do sborníku konference se týkal otázky, zda je pro zlepšení dopravy lepší stavět uvnitř měst, nebo na předměstí. Stáhnout a přečíst si můžete také kompletní českou verzi textu.