Zeleň, zahrádky, cyklostezky, výšky budov, nová výstavba – to jsou horká témata, která nejvíc rezonovala projednáváním návrhu nového Územního plánu města Brna. Od 8. října do 27. listopadu se mohou lidé s těmito tématy seznámit na výstavě v brněnském Urban centru u Staré radnice. Připravila ji Kancelář architekta města. Snahou tvůrců návrhu nového územního plánu je témata představit veřejnosti, stejně jako další kroky, které povedou k dokončení návrhu v roce 2022.
Znova na vašich obrazovkách! Připravovali jsme pro vás vernisáž výstavy věnované horkým tématům nového územního plánu, z pochopitelných důvodů ale k osobnímu setkání dojít nemohlo. Vernisáž jsme proto vysílali virtuálně a skleničkou si s vámi ťukli pouze přes obrazovku.
Startuje největší architektonická soutěž v historii České republiky. Brno hledá autory podoby nového hlavního nádraží. Hlásit se mohou architekti z celého světa, termín pro zaslání portfolií je prodloužený do 19. října 2020. Do soutěže byli vyzváni i autoři hlavních nádraží Vídně, Berlína a Amsterdamu.
Připravované stavební úpravy na Mendlově náměstí míří do další fáze. Na základě studie, kterou vypracovala Kancelář architekta města Brna (KAM), vybralo vedení města společnosti pro přípravu projektové dokumentace a potřebných průzkumů.
V červnu představila kancelář architekta města Brna (KAM) tři různé studie silnice X43, které zpracovaly tři různé týmy architektů a dopravních inženýrů. Veřejnost se s nimi mohla seznámit nejen na webu, ale také na srpnové výstavě v brněnském Urban centru. V úterý 25. srpna v prostorách výstavního sálu zasedla i dvacetičlenná hodnotící komise. Jejím úkolem bylo posoudit, které ideje ze tří studií využije město pro přípravu zadání projektové dokumentace.
Za pyramidami nemusíte do Egypta, hned 108 jich najdete na fasádě nové haly denního ošetření ve Vozovně Pisárky, kde tříští hluk. Přidejte se k nám 3. září na procházku s městským architektem, během které si detailně projdeme zmíněnou budovu nominovanou na titul Stavba roku 2020. Průvodcem nám bude architekt David Kudla, autor návrhu ze studia DKarchitekti. Společně se projedeme také pisáreckou vozovnou, kde vás na závěr čeká i jedno překvapení.
Tři různá dopravní řešení brněnské části silnice X43, tři pohledy na její zapojení do okolní zástavby i krajiny a tři přístupy k tomu, jak dosáhnout co nejmenších dopadů na kvalitu života v přilehlých městských částech. Vernisáže výstavy X43 třikrát jinak se zúčastnili zpracovatelé všech tří urbanisticko-dopravních studií a v krátkých prezentacích představili své návrhy. Podívejte se v záznamu na jejich autorský komentář.
Děkujeme všem za zájem o druhé setkání k soutěži na podobu náměstí Míru. Z rozhodnutí zadavatele jsme byli bohužel nuceni akci plánovanou na pondělí 14. září zrušit. Případný nový termín setkání dáme na našem webu a sociálních sítích vědět s předstihem, už poslané registrace zároveň zůstanou platné také na případné přesunuté datum.
Nové parky a rekreační plochy, atraktivní promenáda kolem Brněnské přehrady i rozšíření centra Bystrce. Tyto a další ideje představili architekti jako součást řešení brněnského úseku silnice X43. Prohlédnout si je teď můžete na výstavě v brněnském Urban centru od 6. do 28. srpna.
Eva Jiřičná, Jan Jehlík, Peter Gero, Igor Marko, Vladimír Sitta nebo Zdeňka Vydrová. Tyto a další osobnosti české a světové architektury se v pátek sešly v Brně! V Kanceláři architekta města Brna (KAM) na Zelném trhu se konalo první ustavující zasedání poroty mezinárodní architektonické soutěže na nové hlavní nádraží. A protože členové poroty působí v různých koutech Česka i světa, zasedala porota online. Předsedou poroty byl zvolen architekt Petr Hlaváček, místopředsedou inženýr Mojmír Nejezchleb.
Prezentacemi tří urbanisticko-dopravních studií brněnské části silnice X43 zástupcům městských částí pokračovala v červenci debata o co nejlepší podobě této budoucí dopravní tepny. V srpnu bude následovat výstava v brněnském Urban centru a na podzim také debata s místními.
Bude cestující pod centrem Brna vozit metro, příměstský vlak, tramvaj, nebo jejich kombinace? Jaká trasa je nejvhodnější a na jaké tratě má navazovat? Odpovědět na tyto otázky a prověřit další možnosti podzemní kolejové dopravy navazující na nový železniční uzel má studie proveditelnosti severojižního kolejového diametru. Výběrové řízení na její zpracování vyhlásili brněnští radní na začátku července, zadání připravila Kancelář architekta města Brna. Zájemci o zpracování studie proveditelnosti mohou nabídky podávat do pondělí 10. srpna 2020 do 10 hodin.