Počítá s novým nadzemním nádražím (úroveň +1) v poloze stávající stanice Dolní nádraží, podél ulice Rosické.
Řeka nebo Petrov? Která varianta nádraží je nejlepší pro město a jeho občany? Jaké jsou závěry Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno? Kancelář architekta města Brna zve na druhou sérii jízd za obyvateli městských částí KAM jede k VÁM!
Užijme si společně předvánoční čas a na chvíli si vzpomeňme na druhé! Podpořte dobrou věc spolu s námi ve čtvrtek 21. prosince 2017.
Již dnes se otevřou brány bystrckého Společenského centra s výstavou architektonické soutěže, kterou pořádalo Statutární město Brno a městská část Brno-Bystrc ve spolupráci s Kanceláří architekta města Brna.
Prostory na Horním náměstí v Brně Bystrci se změní na centrum trávení volného času obyvatel Bystrce i přilehlého okolí. Architektonické soutěž na tuto lokalitu již zná své vítěze, pojďte se s námi podívat na více podrobností o soutěži v pátém dílu zpravodaje Dění v KAM.
V roce 2015 vláda ČR souhlasila se zpracováním Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno.
V Brně se uskutečnila dvě místní referenda o poloze nádraží, první v roce 2004, druhé v roce 2016.
V roce 2016 získalo Brno nové návrhy pro urbanistické řešení nové městské čtvrti tzv. Jižního centra.
Brno o „odsunuté“ poloze nádraží rozhoduje od roku 1924. Tehdy vítězný návrh v soutěži na nový regulační plán navrhl polohu nádraží za ulicí Opuštěná.
Kancelář architekta města studuje finální verzi Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno.
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zveřejnila v říjnu 2017 finální Studii proveditelnosti železničního uzlu Brno.