Odborníci z Kanceláře architekta města se sešli se zástupci koaličních klubů Strany zelených, Žít Brno, Pirátské strany a KDU-ČSL nad stanoviskem k poloze hlavního nádraží a modernizaci brněnského železničního uzlu. Setkání se uskutečnilo v pátek 16. února a jeho organizátorem byla KAM.
Veřejný průzkum postojů brněnské veřejnosti k přestavbě brněnského železničního uzlu realizovala agentura Focus v lednu a únoru letošního roku. Přinášíme shrnutí a kompletní závěrečnou zprávu.
Devátá Brněnská ozvučná deska se uskutečnila v pátek 26. ledna 2018 v nově zrekonstruované budově Tržnice na Zelném trhu. Téma bylo aktuální – Železniční uzel Brno a dvě varianty přestavby brněnského nádraží. Organizátorem platformy je primátor města Brna a Kancelář architekta města.
Ve čtvrtek 1. 2. byl městský architekt Michal Sedláček hostem mezinárodního semináře pro odbornou veřejnost, který se věnoval možnostem spolupráce mezi veřejným a soukromým sektorem a spolufinancování velkých rozvojových lokalit. Akce se konala v přednáškovém sále Uměleckoprůmyslového muzea v Brně.
Jízdy s názvem KAM nádraží zahájíme již tento čtvrtek 8. února od 18.00. Místem konání prvního setkání bude Základní škola Svážná v Novém Lískovci.
Přijďte si prohlédnout kompletní soutěžní návrhy architektonické soutěže na bystrcké volnočasové centrum. Je pro vás vystavena až do 8. února ve Společenském centru Bystrc.
Najít řešení pro areál brněnského výstaviště, které umožní rozvoj veletržní činnosti a oživí jeho méně využívané části – to bylo úkolem mezinárodní urbanistické ideové soutěže vyhlášené městem Brnem v květnu 2017.
Městský architekt Michal Sedláček prezentoval stanovisko KAM k poloze nádraží na jednání Sněmu starostů, který se konal 18. ledna v sále Rady města Brna.
Projekční tým se v pondělí 15. ledna sešel ve vile Tugendhat a podepsal s vedením města smlouvu o novém koncertním sále, na který čeká Brno desítky let.
Zajímá vás včerejší prezentace Michala Sedláčka na radničním brífinku? Připravili jsme pro vás kompletní záznam na našem YouTube kanálu.
Kam přesunout brněnské nádraží? Městský architekt a jeho tým mají jasno, doporučují variantu u řeky. Tato varianta je podle nich výhodnější pro Brno.
Mezi stávajícím hlavním nádražím (tzv. horní) a dolním nádražím vedla železniční spojka podél ulice Plotní, a to od roku 1870 až přibližně do roku 1970.